Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Com posar en marxa una xarxa de corresponsals interns?

per | 29/04/2021 | Comunicació estratègica, Comunicació interna | 0 comentaris

Cada vegada són més les organitzacions que aposten per la creació d’una xarxa de corresponsals interns com a eina per difondre la cultura corporativa, divulgar missatges, detectar i aclarir rumors, generar converses, influir de manera positiva en el seu entorn i fomentar el compromís dels seus equips. No obstant això, moltes organitzacions procrastinan la seva creació per por a fracassar en l’intent. A continuació, trobaràs totes les claus per posar en marxa amb èxit una xarxa de coresponsables interns:

  1. Pensa bé quins són els teus objectius per crear una xarxa de corresponsals interns.
    No és el mateix crear una xarxa de corresponsals interns perquè ens ajudin a confeccionar el butlletí intern o a mantenir actualitzada la nostra intranet que fer-ho per disposar d’una xarxa d’ambaixadors que estiguin informats de tot el que fa la nostra organització i que actuï com a amplificador de les polítiques comunicatives.
  2. Fes un bon procés de selecció.
    En el procés de selecció hauràs de tenir en compte aspectes com:
  • La motivació. És important que fem la selecció entre personal motivat i que es presenti voluntàriament per realitzar aquesta tasca. Si des de l’organització, la imposem a membres dels nostres equips, la xarxa no funcionarà.
  • La implicació. Els candidats han de sentir-se implicats amb l’organització i els seus valors.
  • Coneixement de l’organització. Un bon corresponsal ha de tenir una visió global de l’organització, conèixer bé la cultura corporativa, el seu departament o àrea de la qual és corresponsal i les persones que el conformen. Per això, recomanem que, si és possible, els corresponsals interns siguin persones amb una antiguitat mínima en l’organització de tres anys.
  • Lideratge natural. Els corresponsals interns no han de ser persones amb càrrecs i responsabilitats en l’organització. És important seleccionar per a aquesta tasca a líders naturals, a persones que transmeten credibilitat, que són vistes pels seus companys com a referents i destaquen per la seva empatia i capacitat d’escolta.
  • Coneixements de comunicació. Si bé no són imprescindibles, el fet que els nostres corresponsals interns tinguin coneixements dels principis bàsics de comunicació i tinguin habilitats comunicatives com a capacitat per fer un bon ús de la llengua oral i escrit o una presència activa en xarxes socials són qualitats que has de tenir en compte .
  1. Implica els responsables dels diferents departaments, àrees o seus de l’organització en el procés de selecció. La seva implicació és bàsica per a una bona circulació de la informació. Pregunta’ls quines persones consideren més adequadesi, quan tinguis una llista de candidats, demana’ls que t’ajudin a valorar quin és el millor per a formar part de la xarxa.
  2. Forma en comunicació a la teva xarxa. És imprescindible que la teva xarxa estigui capacitada per exercir el paper que se li ha assignat. Hauràs d’adequar la formació a les teves necessitats específiques però tota xarxa hauria de tenir uns coneixements mínims dels principis bàsics de la comunicació, de les eines que tenen a la seva disposició (butlletí corporatiu, intranet, argumentaris, xarxes socials …) i de la seva missió específica i com han de exercir-la.
  3. Defineix bé els fluxos de la comunicació. Els fluxos de comunicació seran els encarregats de fer possible que la teva xarxa funcioni com un rellotge suís i per a això ha de determinar la tipologia d’informacions que han de comunicar els corresponsals, quins mètodes d’aprovació han de seguir, quins canals utilitzaran per difondre i quan han de fer-los públics . Una bona definició d’aquests circuits ens evitarà problemes d’informacions inadequades i fora de temps.
  4. Comparteix informació amb ells i deixa’ls actuar d’altaveus. Perquè la xarxa funcioni la informació ha de circular de forma clara i transparent. Si la teva organització és opaca i no és molt amant de compartir informació, segurament no és una bona idea crear una xarxa de corresponsals.

I ara que ja saps com posar en marxa la teva xarxa de corresponsals, només has de atrevir-te a fer el salt. La teva organització i les persones que hi treballen t’ho agrairan.

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Notícies

Síntesi celebra 30 anys amb una gran festa

Síntesi celebra 30 anys amb una gran festa

Més de 150 persones ens van acompanyar a l’acte central de la celebració dels primers 30 anys de Síntesi: una festassa a l’Hotel Casa Fuster de Barcelona. L’acte va tenir moments per a la reflexió (sobre comunicació, és clar) i també per a la diversió, i va ser el...