Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Com posar en marxa una xarxa de corresponsals interns?

per | 29/04/2021 | Comunicació estratègica, Comunicació interna | 0 comentaris

Cada vegada són més les organitzacions que aposten per la creació d’una xarxa de corresponsals interns com a eina per difondre la cultura corporativa, divulgar missatges, detectar i aclarir rumors, generar converses, influir de manera positiva en el seu entorn i fomentar el compromís dels seus equips. No obstant això, moltes organitzacions procrastinan la seva creació per por a fracassar en l’intent. A continuació, trobaràs totes les claus per posar en marxa amb èxit una xarxa de coresponsables interns:

  1. Pensa bé quins són els teus objectius per crear una xarxa de corresponsals interns.
    No és el mateix crear una xarxa de corresponsals interns perquè ens ajudin a confeccionar el butlletí intern o a mantenir actualitzada la nostra intranet que fer-ho per disposar d’una xarxa d’ambaixadors que estiguin informats de tot el que fa la nostra organització i que actuï com a amplificador de les polítiques comunicatives.
  2. Fes un bon procés de selecció.
    En el procés de selecció hauràs de tenir en compte aspectes com:
  • La motivació. És important que fem la selecció entre personal motivat i que es presenti voluntàriament per realitzar aquesta tasca. Si des de l’organització, la imposem a membres dels nostres equips, la xarxa no funcionarà.
  • La implicació. Els candidats han de sentir-se implicats amb l’organització i els seus valors.
  • Coneixement de l’organització. Un bon corresponsal ha de tenir una visió global de l’organització, conèixer bé la cultura corporativa, el seu departament o àrea de la qual és corresponsal i les persones que el conformen. Per això, recomanem que, si és possible, els corresponsals interns siguin persones amb una antiguitat mínima en l’organització de tres anys.
  • Lideratge natural. Els corresponsals interns no han de ser persones amb càrrecs i responsabilitats en l’organització. És important seleccionar per a aquesta tasca a líders naturals, a persones que transmeten credibilitat, que són vistes pels seus companys com a referents i destaquen per la seva empatia i capacitat d’escolta.
  • Coneixements de comunicació. Si bé no són imprescindibles, el fet que els nostres corresponsals interns tinguin coneixements dels principis bàsics de comunicació i tinguin habilitats comunicatives com a capacitat per fer un bon ús de la llengua oral i escrit o una presència activa en xarxes socials són qualitats que has de tenir en compte .
  1. Implica els responsables dels diferents departaments, àrees o seus de l’organització en el procés de selecció. La seva implicació és bàsica per a una bona circulació de la informació. Pregunta’ls quines persones consideren més adequadesi, quan tinguis una llista de candidats, demana’ls que t’ajudin a valorar quin és el millor per a formar part de la xarxa.
  2. Forma en comunicació a la teva xarxa. És imprescindible que la teva xarxa estigui capacitada per exercir el paper que se li ha assignat. Hauràs d’adequar la formació a les teves necessitats específiques però tota xarxa hauria de tenir uns coneixements mínims dels principis bàsics de la comunicació, de les eines que tenen a la seva disposició (butlletí corporatiu, intranet, argumentaris, xarxes socials …) i de la seva missió específica i com han de exercir-la.
  3. Defineix bé els fluxos de la comunicació. Els fluxos de comunicació seran els encarregats de fer possible que la teva xarxa funcioni com un rellotge suís i per a això ha de determinar la tipologia d’informacions que han de comunicar els corresponsals, quins mètodes d’aprovació han de seguir, quins canals utilitzaran per difondre i quan han de fer-los públics . Una bona definició d’aquests circuits ens evitarà problemes d’informacions inadequades i fora de temps.
  4. Comparteix informació amb ells i deixa’ls actuar d’altaveus. Perquè la xarxa funcioni la informació ha de circular de forma clara i transparent. Si la teva organització és opaca i no és molt amant de compartir informació, segurament no és una bona idea crear una xarxa de corresponsals.

I ara que ja saps com posar en marxa la teva xarxa de corresponsals, només has de atrevir-te a fer el salt. La teva organització i les persones que hi treballen t’ho agrairan.

0 Comentaris

Envia un comentari

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Twitter