Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Les newsletter com a eina de comunicació

per | 19/05/2021 | Bones pràctiques, Comunicació, Covid-19, Notícies, Nova comunicació, Reputació, Tendències | 0 comentaris

  • Informació i vendes es confonen molt sovint

Que aixequi la mà qui no rep diàriament al seu compte de correu electrònic alguna newsletter ja sigui informativa o de producte. És evident que cada matí quan obrim la tapa de l’ordinador i activem el nostre compte apareixen en pantalla els primers correus que ens avancen l’actualitat del dia dels mitjans de comunicació als que solem dedicar un temps de lectura. Rara és la setmana en què no rebem una oferta d’un o altre establiment; difícil es fa no trobar un resum de possibilitats d’algun dels locals o restaurants de moda als que un dia varem anar. El quotidià és això i ens passa a tots.

Fa uns anys els butlletins estaven condemnats a mort. L’auge de les xarxes socials, que prometien una infinitat de possibilitats a l’hora d’atraure usuaris, apuntava a la desaparició d’aquells butlletins electrònics que s’acumulaven a la safata d’entrada. Alguns experts sostenen que el temps ha demostrat que els butlletins estan guanyant més força amb la pandèmia de Covid. En l’actualitat, no hi ha cap mitjà de comunicació reconegut que no en tingui, sinó diversos. Quan es tracta de cridar l’atenció i connectar directament amb els lectors, què millor que entrar al vostre correu?

Segons s’explica en un reportatge publicat a la revista Capçalera del Col·legi de Periodistes de Catalunya, aquest renaixement s’ha incrementat amb l’ús dels dispositius mòbils que, més enllà de voler atraure els clients a la pàgina web, es dissenyen per que es puguin llegir sense haver de fer clic a la notícia completa. I el mateix passa amb les ofertes de producte. Tot en un clic.

Aquest sistema està demostrant tenir èxit bàsicament per dues raons: d’una banda, presenta la comoditat de rebre la informació directament a la safata d’entrada de l’correu. Per l’altra, en un moment en què hi ha sobresaturació d’informació, es fa més necessari que mai que se’ns presentin les notícies amb una selecció prèvia, ja siguin les més importants del dia o d’una temàtica concreta i des d’un lloc que ens ofereix confiança i credibilitat.

És a dir, aporta un valor afegit al lector i li facilita la feina a l’hora d’informar-se. Alguns experts defensen que els butlletins electrònics estan augmentant perquè els lectors s’han cansat del flux interminable d’informació a Internet, i prefereixen tenir alguna cosa reconeixible a la seva bústia. Dins el caos, un cert ordre que ens transmet la nostra publicació, la nostra entitat o el nostre establiment de confiança.

A nivell de mitjans i en un moment en què un gran nombre de notícies i d´informació passa a tota velocitat per les plataformes digitals, els butlletins d’informació en format de newsletter ens ajuden a conèixer l’important, o l’imprescindible.

L’únic que passa és que aquests butlletins informatius són utilitzats de manera abusiva com màrqueting de vendes per moltes marques o entitats. ¿I què passa amb aquests enviaments massius que realitzen alguns, esperant el miracle dels pans i els peixos?

Si es tracta de vendre ni tot s´hi val, ni tot és efectiu. L’òptim és que utilitzem les newsletter de manera mesurada i controlada, sense abusar de la sobre oferta o de l’oferta permanent de productes i promocions. La confiança i l’amor es guanya també informant sobre un altre tipus d’accions de la seva corporació, sense necessitat de ser invasius. Si es converteix en spam la seva comunicació es convertirà en un destorb. Fa pocs dies parlant d’aquesta eina amb el responsable de màrqueting d’una entitat em confessava que només el 30% dels seus clients obren el correu. Alguns estudis indiquen que aquesta pot ser una xifra acceptable, altres en canvi defensen que per sota del 30% és una estratègia que hauria de millorar-se. La clau està a trobar com aconseguir ser atractius perquè aquesta eina de comunicació obtingui credibilitat i el clic estigui garantit.

Blog

Atenció! Es necessita informació pràctica i de servei

Atenció! Es necessita informació pràctica i de servei

Quan em disposo a escriure aquestes ratlles ho faig amb el cor una mica encongit perquè m’he fet un fart de llegir notícies que conviden poc a l’optimisme: que la crisi energètica poc ser encara més greu, que hi pot haver seriosos problemes amb l’aigua, que les...

Troba el teu “per a què” a les xarxes socials

Troba el teu “per a què” a les xarxes socials

En aquest article, voldria compartir una experiència de la meva anterior etapa al Banc de Sang i Teixits. Quan es va crear l’àrea de comunicació al Banc de Sang, una de les primeres preguntes que ens vam fer va ser a quines xarxes socials havíem de ser. Era moda...

Informació de servei que necessita millorar

Informació de servei que necessita millorar

Confesso que aquest article no és el que havia preparat en primera instància (me’l guardo per a una propera publicació). Ni tampoc és el que el va substituir, sinó que es tracta d’un tercer article, diferent al que havia previst inicialment. És diferent perquè no...

Twitter