Quan l’influencer només és el mig camí

By on 11/02/19 in General | 0 comments

Els que ja portem molts anys en el món de la comunicació sabem que les modes en aquest àmbit tenen una ràpida implementació, però sovint és queden només en un gest. L’exemple més recent el trobem en allò que ara tothom anomena influencers, ja siguin interns o externs. La majoria de companyies s’ha llençat a endegar plans d’influencers per a seleccionar empleats o interlocutors externs que ajudin a difondre i a posicionar una imatge correcta d’aquella organització. El cost d’aquesta complicitat acostuma a ser alt i resulta molt difícil de mantenir. En el cas dels influencers externs, s’hi afegeix el fet que el resultat no sempre és l’esperat.

Tots els empleats són potencials mitjans de comunicació

Els que creiem de debò en la comunicació interna estem convençuts que els veritables influencers d’una empresa son, d’entrada, tots els seus empleats i, evidentment, aquells clients que hagin assolit un grau de satisfacció òptim. Avui, qualsevol empleat és un mitjà de comunicació, un líder d’opinió i una font d’informació en potència i renunciar a la seva implicació en la comunicació i difusió de continguts i valors d’una organització és tant com renunciar a la pròpia comunicació.

No es tracta doncs de seleccionar uns si i els altres no. És tracta de treballar per aconseguir que tots tinguin un grau excel·lent d’implicació i de convenciment per tal que voluntàriament s’incorporin com agents actius de la comunicació corporativa. L’error està en pensar que rebent informació n’hi haurà prou, que explicant-los coses ja n’hi ha prou però, no és així. L’empleat ha de sentir realment que forma part de l’organització i que, en conseqüència, té veu i vot en determinades decisions estratègiques, que pot participar en el dia a dia de l’empresa i que es tindran en compte les seves opinions.

Programa de capacitació comunicativa

Ara bé, una política participativa en el marc de la comunicació interna tampoc és garantia d’implicació en la difusió de continguts i en el posicionament d’una organització, cal un pas més que nosaltres anomenem programa de capacitació comunicativa.

 Es tracta que els nostres empleats assumeixin i coneguin el paper rellevant de la comunicació i de la reputació en la continuïtat de les empreses i que al mateix temps tinguin capacitats específiques tant en l’àmbit digital com en l’àmbit offline per exercir d’allò que realment son, els veritables portaveus d’una organització. Pensar només en seleccionar un grupet d’influencers és quedar-nos a mig camí.

 

Post a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *