És necessària la figura del DirCom?

Per el 29/01/19 en Comunicació, General | 0 comentaris

El DirCom és una figura imprescindible per a organitzacions de qualsevol dimensió.

La resposta és sí, més que mai. I no tan sols és un sí per a les grans empreses multinacionals, és un sí rotund per qualsevol empresa o organització, sigui quina sigui la seva activitat i amb independència del seu nombre d’empleats o facturació. 

En un context comunicatiu hiperconnectat i global, on la informació és a un clic, a l’abast de tothom i en temps real, on qualsevol persona amb un telèfon mòbil pot esdevenir font o mitjà de comunicació, té sentit per a les empreses o institucions tenir un director de comunicació? 

Precisament en aquest context, és imprescindible comptar amb un professional – sigui en plantilla pròpia o sigui extern – que ajudi a l’empresa o organització en quatre aspectes fonamentals: 

  • Definir una estratègia de comunicació alineada als objectius de l’empresa
  • Protegir la seva reputació
  • Garantir una coherència entre la comunicació interna i externa
  • Gestionar possibles crisis

L’entrenador que tots portem a dins

La comunicació és com el futbol: tothom hi entén i tots portem un entrenador a dins nostre capaç de fer les alineacions. Però precisament en aquest context de complexitat, de conversa constant i d’immediatesa, un error per acció o per omissió es paga molt car. Com deia un famós empresari nord-americà, “Ens porta anys construir una reputació i tan sols cinc minuts destruir-la”. Avui aquests cinc minuts s’han reduït a un twit.

En mans de qui volem deixar la reputació de la nostra organització? 

Malgrat encara no ‘ha donat amb la fórmula exacta, sí hi ha un consens en el fet que la reputació d’una empresa, marca, institució o organització té un valor econòmic, fins i tot desagregat del propi valor comptable de l’empresa. En moltes ocasions, aquest valor de reputació és fins i tot més valuós que el del propi producte. Llavors, en mans de qui ha d’estar aquest bé tan preuat? La resposta és senzilla: en mans d’un professional format, entrenat i preparat: el DirCom. 

L’entrenador … i el seu equip

Per fer front als nous reptes comunicatius, que no són menors, és també cert que el Director de Comunicació necessitarà d’un bon equip de professionals, experts en les diferents àrees de la comunicació, que l’ajudin a construir, executar, mesurar i analitzar les diferents accions, ja siguin professionals interns de la casa o consultors externs, com és el cas de Síntesi. 

A més, la Figura del Dircom ha de ser transversal a totes les àrees de l’empresa i de la comunicació: interna, externa, online, offline, relacions institucionals, màrqueting, atenció al client i, en definitiva, totes aquelles en les que la comunicació hi té un paper rellevant. Ja no val allò de dir tenim un director o directora de comunicació per fer comunicats de premsa, avui la comunicació estratègica requereix d’un bon entrenador que sàpiga treure el màxim profit de tots els seus jugadors. 

Fes un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *