Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Olga Martínez al podcast Parlem amb Síntesi

per | 9/03/2022 | General, Podcasts | 0 comentaris

Olga Martínez és directora de Comunicació Externa i Assumptes Corporatius de Bimbo. Es troba en plena immersió de coneixement de la seva nova feina, a la qual va arribar fa tot just mig any. Considera fonamental transmetre els valors d’una companyia perquè això manté la reputació intacta. Li agrada igual el pa Bimbo amb crosta que el sense crosta.

Escolta aquí el capítol sencer amb Olga Martínez:

Ir a descargar

Portes pocs mesos a la companyia. Com resumiries fins ara la teva experiència?

Estic en plena immersió, coneixent la companyia i gaudint de l’experiència.

La comunicació de Bimbo està més enfocada al producte i, per tant, al consumidor?

Bimbo té unes marques molt importants i el consumidor és el centre. Perquè volem posar-lo al centre. La comunicació va enfocada al consumidor perquè és qui ha de gaudir dels nostres productes.

Això està molt relacionat amb la reputació de les marques i de la companyia, no?

La reputació ha d’estar al centre de totes les companyies. És molt important projectar els valors i la imatge que una companyia ha de tenir.

Les crisis afecten tots els sectors. Això us fa estar especialment vigilants?

Estem vigilants com tots els sectors. Cal estar molt alerta dels impactes que podem rebre i cal estar preparats per a qualsevol circumstància que pugui arribar.

En aquest sentit, és important la complicitat dels equips directius?

Absolutament. L’equip directiu ha d’estar compromès amb la gestió de qualsevol circumstància, però també els treballadors que formen part de la companyia.  Una crisi es pot iniciar des de qualsevol punt i tots han d’estar preparats. El comitè de direcció ha de ser molt còmplice.

Voldria parlar de publicitat. Un element fonamental per a vosaltres …

La publicitat, que recau en l’àrea de màrqueting, és un element molt important. És un valor fonamental que ha de connectar amb el consumidor, posar-lo al centre i treballar amb les marques per arribar a ell.

Com veus la relació entre màrqueting i comunicació … aquesta relació entre pare i mare?

Jo veig que són germans perquè treballem molt de la mà. A Bimbo ho parlem tot i és la direcció correcta. Conjugar la imatge de la companyia i la reputació a través de les marques és molt important.

I com veus la utilització dels influencers?

Crec que qualsevol eina que sigui vàlida i que el consumidor accepti, l’entengui i l’acompanyi amb la seva decisió de compra està bé, però hi ha altres eines molt vàlides. Crec que a vegades es sobre-utilitzen els influencers com un recurs fàcil. Cal tenir molt en compte que aquest influencer acompanyi en els valors i en la reputació que busques.

La comunicació interna, quin paper juga en la teva estratègia?

Té un pes molt important perquè les companyies són persones i per això ha de tenir un paper molt important. Les persones que formen part de la companyia som els que parlem i transmetem el que som.

Com serà la nova comunicació d’aquí a deu anys?

No sé com la veuré demà perquè està canviant constantment i perquè hi haurà noves eines i noves tècniques. El que sí puc dir és que ha de ser fidel al que som i al que creiem. Al cap i a la fi, la societat i els consumidors el que necessiten és transparència, honestedat i traslladar els missatges a través d’aquests principis.

Un consell per a estudiants de periodisme …

Viu i emociona’t amb el que fas. Que siguis curiós. Gaudeix del camí.

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena un nou espai de podcasting dedicat a la comunicació

Síntesi estrena un nou espai de podcasting dedicat a la comunicació

A la fotografia, Agustí Rodríguez Síntesi posa en marxa un nou espai en format podcasting on quinzenalment oferirà entrevistes amb responsables de comunicació d’empreses, institucions i organismes. Aquest nou espai, “Parlem amb Síntesi”, permetrà conèixer i...

Les newsletter com a eina de comunicació

Les newsletter com a eina de comunicació

Informació i vendes es confonen molt sovint Que aixequi la mà qui no rep diàriament al seu compte de correu electrònic alguna newsletter ja sigui informativa o de producte. És evident que cada matí quan obrim la tapa de l'ordinador i activem el nostre compte apareixen...

Twitter