Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

La societat de la imatge… i el so

per | 15/03/2022 | Comunicació | 0 comentaris

Que vivim en la societat de la imatge, ja fa molts anys que ho sabem. Però en les últimes dècades, tots els avenços tècnics i tecnològics que s’han produït han provocat la sublimació de la imatge com a un dels punts centrals de les nostres vides. Les imatges són, ara més que mai, omnipresents i les fem servir per a gairebé tot: per informar-nos, com a entreteniment, per comunicar-nos en les nostres relacions personals, per publicitar els nostres productes i serveis, per fer campanyes en qualsevol àmbit… I diria que el futur metavers encara aprofundirà més en la importància de la imatge en les nostres vides.

Ara, sobretot arran de la generalització dels telèfons intel·ligents, és molt més fàcil i ràpid que no fa pas gaire anys fer un clip de vídeo de qualsevol cosa i de qualsevol estil. I també hi ajuden eines d’edició molt senzilles de fer servir -no calen gaires coneixements tècnics- i, en l’àmbit de la distribució, tot tipus de plataformes i xarxes socials.

Però una cosa és que sigui molt més fàcil fer un vídeo i l’altra saber-lo fer ben fet. En el terreny personal, la gent que faci el que li sembli, però en l’entorn professional cal tenir una cura especial, perquè un vídeo fet de qualsevol manera -barat, sí, però cutre també- pot afectar, i bastant, la imatge d’aquella empresa o organització. Sí que es poden fer, i s’han fet, campanyes amb clips de vídeo d’estil home made, per arribar a determinats públics, però emmarcats en una estratègia de comunicació planificada i, sobretot, amb l’assessorament i l’expertesa dels professionals del ram. Precisament, per evitar donar una imatge de deixadesa i que les coses s’han fet amb una sabata i una espardenya.

A través dels vídeos, les empreses i organitzacions poden comunicar, anunciar, informar… tant a l’exterior com també a l’interior. Cada cop hi ha més entitats que acompanyen els tradicionals butlletins interns amb clips de vídeo per reforçar determinats missatges cap als seus empleats. Quan t’arriba una newsletter amb un vídeo de suport, gairebé segur que el primer que fas és mirar el clip, oi? Doncs això és el que fa pràcticament tothom.

Per això és tan important que el vídeo estigui fet, pensat i dissenyat per professionals. Perquè aquestes imatges solen ser la porta d’entrada a la resta de continguts. Fer un bon missatge en vídeo, el que sigui, té els seus trucs, que la gent del ram coneix bé. Els detalls s’han de cuidar perquè la imatge que es transmet sigui nítida i sense interferències.

I això vol dir, per exemple, cuidar moltíssim l’àudio, un detall que els no-professionals sovint obvien. Estem fent un vídeo, sí, però el suport del so és imprescindible: un clip amb imatges borroses o mogudes, però amb un àudio correcte, te’l mires/escoltes sense problema; un clip amb una imatge perfecta però amb un so deficient -que s’entretalla, amb decalatge, amb soroll molest…- deixes de mirar-lo en pocs segons. Feu la prova.

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

“Blanes, vides arran de mar” és un curt documental, dirigit per l’equip de Síntesi i produït per l’Ajuntament de Blanes, que vol posar en valor la situació estratègica del port pesquer i la seva importància en l’entramat econòmic i social del municipi i de les...