Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Mirem enrere per continuar endavant 

per | 16/05/2023 | Comunicació, General | 0 comentaris

Estem a punt d’arribar a l’equador del 2023 i els recordatoris de “Presentar la Memòria 2022” comencen a disparar-se en moltes direccions de comunicació. Al mateix temps, se sent esbufegar a més d’un que visualitza aquella conversa tan incòmoda i recorrent, pròpia de Bill Murray a “Atrapat en el temps”:

  • Em podràs passar les dades de la Memòria de 2022?
  • Uf! A veure si la setmana vinent trobo una estona per fer-t’ho.
  • Res… agafes la de l’any anterior i l’actualitzes. Volíem donar-li un aire nou, però al final canviarem quatre fotos i farem el de sempre. Total…

La Memòria pot ser una eina de comunicació poc agraïda. En moltes organitzacions és obligatori fer-la, però mai ningú acaba de trobar-li el sentit i qui li troba, no té el temps per fer-la com voldria. 

Així, el que podria ser un exercici excel·lent per explicar-se als públics interns i externs s’acaba convertint en una tortura que es cou molt lentament. Tan lentament que no és estrany que arribi passada. 

Algunes institucions li han donat la volta i aprofiten l’ocasió per projectar què són, què fan i, sobretot, per què ho fan. Entenen la memòria com un exercici de transparència cap al seus públics i una oportunitat per transmetre missió, valors i fortaleses.

El disseny és important, però també el contingut i els formats, especialment ara, que és tan fàcil combinar text, fotos, gràfics dinàmics, vídeo o fins i tot so per convertir una memòria avorrida en un relat transmèdia amb tot el sentit en una estratègia de comunicació. 

Aquí llistem algunes bones pràctiques d’institucions que s’ho han pres seriosament:

  • Comuniquen clarament el propòsit
  • Utilitzen la força de l’storytelling per transmetre un missatge 
  • Posen les persones al centre, amb imatges de qualitat i donant-los veu
  • Comuniquen l’impacte destacant números rellevants
  • Usen testimonis sorprenents o singulars per explicar l’activitat
  • Inclouen col·laboradors que reforcen els seus valors: clients, proveïdors, entitats, etc.
  • N’hi ha que aposten per la brevetat, amb memòries que no s’estenen més enllà dels 5-10 minuts de lectura i amb pàgines on abunda la foto 

I aquí, alguns exemples que excel·leixen:

Convertim les memòries en eines estratègiques de comunicació. Preguntem-nos per a què les necessitem i trobarem el millor full de ruta per dur-les a terme. Posem-hi il·lusió i, com l’amic Bill, deixarem d’estar atrapats en el temps.

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

“Blanes, vides arran de mar” és un curt documental, dirigit per l’equip de Síntesi i produït per l’Ajuntament de Blanes, que vol posar en valor la situació estratègica del port pesquer i la seva importància en l’entramat econòmic i social del municipi i de les...