Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Les xarxes socials com a eina de fidelització

per | 9/11/2021 | Comunicació, Comunicació estratègica, General | 0 comentaris

Moltes marques, serveis, corporacions i petits negocis viuen obsessionats pel nombre de seguidors a les xarxes socials. I el que és important no és el nombre sinó la qualitat. És cert que hi ha qui té un gran nombre de seguidors i això impressiona, però si estudiem el grau d’interacció que tenen aquests seguidors veurem que en molts casos no es correspon amb un impacte real.

El que és realment important és fer un esforç per la fidelització. Com s’aconsegueix? És la gran pregunta que té algunes respostes.

Cada segon del dia es puja una hora de continguts a Youtube, així que imaginin el que representa la seva empresa al núvol. Cada minut es consulten 560 milions de pàgines web, així que calculin com és de fàcil passar desapercebut. La majoria dels continguts que pugen a la xarxa freguen la mediocritat, la parcialitat, o són directament publicitat.

Unes dades que ens poden servir de guia: el 62% dels ciutadans que utilitza les xarxes socials fa consultes sobre viatges, el 58% sobre cures personals, el 52% sobre fitness, el 47 sobre bricolatge, el 46% sobre moda i el 45 % sobre bellesa i ONG’s. I n’hi ha més; el 50% fan servir les xarxes per estar en contacte amb amics i familiars, i el 36% per llegir notícies d’actualitat.

La nostra estratègia ha de passar per dialogar amb els nostres públics. Dirigir-nos a la nostra tropa fidel perquè serà la que ens farà ser més visibles. Cal publicar coses autèntiques, que emocionin, que no siguin escombraries. 

El panorama de les xarxes avui dia és molt volàtil perquè, com la gasosa, explota molt ràpidament però desapareix a la mateixa velocitat; incert per la quantitat de xarxes que hi ha; complex per la dictadura dels algoritmes i ambigu perquè es barregen conceptes molt diferents.

És important conèixer detalladament quines xarxes socials són les que ens convé potenciar, establint objectius, públics i funcionalitats. La generació Z, la generació X o la generació Boomer no consumeixen les xarxes socials de la mateixa manera. No és el mateix estar a Instagram, a Twitter, a Facebook o a Lindkedin, per posar exemples de les xarxes amb més ús universal. Potser el seu negoci ha de ser a Tik Tok i res més, o només n’hi ha prou amb fer servir WhatsApp. La decisió s’ha de prendre després d’una anàlisi del que convé més.

La comunicació és, sens dubte, la gran assignatura pendent en molts negocis; com ho és la digitalització i la utilització de mètodes de mesura per conèixer millor el nostre públic. Tinguem en compte que el mesurament, i per tant l’escolta, és una eina que ens permetrà saber què diuen de nosaltres i prendre les decisions més encertades.

Avui, el poder no és de les administracions ni de les marques. El poder és de les persones, per la qual cosa és convenient utilitzar les persones, els nostres usuaris, els clients, els amics. Gent creïble, que convenci, que traspassi la uniformitat d’allò correctament establert. Generin continguts interessants, utilitzin un llenguatge proper. I posin-se en mans d’experts. No ho confiï tot a la improvisació i al voluntarisme.

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

“Blanes, vides arran de mar” és un curt documental, dirigit per l’equip de Síntesi i produït per l’Ajuntament de Blanes, que vol posar en valor la situació estratègica del port pesquer i la seva importància en l’entramat econòmic i social del municipi i de les...