Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

“Les empreses han perdut el control sobre la seva reputació”

per | 8/05/2018 | Comunicació, Comunicació de crisis, Comunicació interna, Nous riscos, Reputació | 0 comentaris

Así és la nueva comunicación

Jordi Martínez desgrana un escenari d’incerteses, nous riscos reputacionals i una societat més poderosa que mai al seu nou llibre “Así es la nueva comunicación. Nuevos riesgos para la reputación y la continuidad de los negocios”, que es presenta a Barcelona el dimecres 23 de maig amb una taula rodona amb experts en comunicació

El proper 23 de maig, Jordi Martínez, consultor de comunicació amb més de 25 anys d’experiència al món de la comunicació corporativa i de crisis, presenta el seu nou llibre Así es la nueva comunicación. Nuevos riesgos para la reputación y la continuidad de los negocios. La presentació serà a l’Fnac de l’Illa Diagonal de Barcelona a les 19h. El llibre ha estat editat per Punto Rojo Libros.

Así es la nueva comunicación és una radiografia de la situació actual de la comunicació corporativa. L’autor afirma que les organitzacions han perdut el control sobre la seva reputació, i ho justifica pel fet que avui té molta més credibilitat qualsevol ciutadà que el CEO d’una empresa o institució. Tothom, diu Jordi Martínez, és avui un líder d’opinió i un mitjà de comunicació en potència, a més de ser font d’informació per a la majoria de mitjans.

El llibre posa en relleu les febleses de la comunicació corporativa davant les complexitats actuals i apunta la necessitat d’un canvi cultural per fer front als reptes en la gestió de la reputació. Segons l’autor, les empreses han d’incorporar les seves plantilles com a agents actius de la comunicació.

Taula rodona amb experts

La presentació de Así es la nueva comunicación consistirà en una taula rodona amb responsables de comunicació d’organitzacions capdavanteres que intercanviaran experiències i punts de vista sobre els nous paradigmes comunicatius. La taula rodona la moderarà el mateix Jordi Martínez i comptarà amb la participació d’Agustí Rodriguez, cap de premsa d’Aena a Catalunya; Sílvia Ramon-Cortés, dircom de Danone Iberia; Oriol Osan, cap de premsa d’Endesa a Catalunya, i Imma Amadeo, responsable de comunicació de la Fundació Champagnat.

Así es la nueva comunicación és el tercer llibre de Jordi Martínez, després de Ja saben què fas? (Editorial Club Mediterrània), deu històries en forma de contes per a entendre millor la comunicació, i Crisis que matan, crisis que engordan (editorial Club Universitario), una anàlisi de com gestionar la comunicació de crisi.

Jordi Martínez (Malgrat de Mar, 1961) es dedica al món de la comunicació des de 1978. Primer com a periodista i, des de fa 26 anys, com a consultor en comunicació corporativa, especialitzat en la gestió de la comunicació de crisi, on ha intervingut en casos d’àmplia repercussió.

Des de 1995 dirigeix ​​la consultoria de comunicació Síntesi que treballa per a organitzacions i multinacionals de tots els àmbits: indústria, salut, educació, infraestructures i energia.

Col·labora amb el Servei de Gestió de Crisi de la Fundació privada Institut Cerdà, on també exerceix com a director de comunicació, i participa com a professor i conferenciant en jornades i cursos d’empreses i universitats, tant a Espanya com a Llatinoamèrica.

 

 

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

“Blanes, vides arran de mar” és un curt documental, dirigit per l’equip de Síntesi i produït per l’Ajuntament de Blanes, que vol posar en valor la situació estratègica del port pesquer i la seva importància en l’entramat econòmic i social del municipi i de les...