Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

La vida post Covid-19. Realitat o ficció?

per | 2/03/2021 | Nova comunicació | 0 comentaris

  • Deixem de socialitzar, s’imposa el teletreball i es precaritza l’ocupació.
  • Guanyen les noves tecnologies, les vídeotrucades es converteixen en habituals i s’imposa la globalitat.
  • Els clients es posen al centre de les decisions.

Que la pandèmia de la Covid-19 ha canviat les nostres vides és una evidència que no cal esmentar. La comunicació de les empreses, corporacions i entitats no ha estat aliena a aquests canvis i des de la implantació del teletreball, fins als canvis de paradigma dels públics, estan patint una transformació de la qual potser ens falta perspectiva per ser capaços de calibrar. Però canviar, estem canviant.

Les empreses estan esforçant-se a implantar polítiques per comunicar internament que abans no s’havien ni plantejat. Les empreses de serveis estan centrades en donar resposta seus clients d’una manera més propera. I així successivament.

Dibuixant el nou escenari

El consultor en innovació, Carlos Glatt, ha fet un exercici de pensar el nou món que ens tocarà viure arran de tots aquests canvis. Les seves reflexions i els seus pronòstics són aquests:

  1. Els humans desitgem tornar a socialitzar però el treball a distància bàsicament es quedarà igual. El model mixt de treball és irreal, simplement seguirem treballant en línia des de les nostres cases cada vegada més adaptades. Es crearan múltiples espais per a grans juntes digitals amb totes les solucions resoltes.

  2. Les oficines tanquen en un percentatge altíssim i aquest model endarrerit és reprès per tecnologies disruptives. Cada dia tindrem més assistents digitals per treballar en forma eficient.

  3. Les trucades es converteixen en videotrucades. Les juntes internacionals es faran en línia. Els grans congressos en sistemes tecnològics. Nous llançaments de productes en forma digital i tecnologies noves.

  4. Les cases es tornen més tecnològiques i adaptades a la feina diària. Moltes empreses es dedicaran a solucionar les necessitats de treballar des de casa. La casa canvia d’ubicació. Avui es pot viure fora d’una gran ciutat, treballar igual i generar el mateix valor.

  5. La productivitat ja no depèn d’un cap que et revisi, ara és per mitjà de plataformes que t’ajuden a mesurar resultats. La forma de contractar personal es replanteja. Contractar el millor del món avui és més fàcil, econòmic i eficient. No hi haurà diferència entre contractar personal local i estranger. Avui tots som globals.

  6. Tot el repetitiu es torna virtual i en esquema de subscripció. Des d’esglésies, art, gimnasos, cinemes, entreteniment. De vegades anirem a activitats físiques però els números no donaran per mantenir les infraestructures físiques que es tenien abans.

  7. Les empreses que no inverteixin almenys el 10% en noves tecnologies desapareixeran. Amb recursos limitats les empreses requereixen més certesa i millors inversions.

  8. El turisme per entreteniment torna totalment enfortit en el segon semestre del al 2021, sempre acompanyat amb molta tecnologia en la seva operació, des de la compra, l’operació i les experiències.

  9. El maneig de dades personals es torna més delicat i les grans plataformes canviaran. La gent pagarà més coses per subscripció. Prefereixen pagar que regalar les seves dades. Les grans marques avui valen per la seva credibilitat.

  10. S’aproxima una temporada d’acomiadaments globals. La desocupació es dóna per raons multi factorials i no només per la crisi econòmica.

  11. L’educació mai més serà igual. Es torna presencial però tecnològicament adaptativa. Cadascú el que necessita. Estudiar Offline i on-line serà el normal. Les escoles i universitats es transformen en un esquema híbrid per sempre.

  12. El sistema mèdic s’adaptarà al digital, amb tecnologia a distància, per sempre. Una cita mèdica en teleconferència serà el normal. La vacuna s’accelera molt, però els hospitals replantegen la seva manera de treballar per les crisis econòmiques que han patit per la Covid 19.

  13. L’economia personal es contreu, s’utilitzen noves formes de generar transaccions comercials i la gent estalvia més. Un percentatge alt de la despesa familiar es destina a activitats que abans no es pagaven i viceversa. La compra d’articles com roba elegant se substitueix per peces casuals.

  14. El comerç segueix creixent, però en línia. Entren jugadors com Facebook, Tik-Tok i YouTube a competir amb Amazon. Els grans centres comercials quedaran atrapats en el temps. Molt pocs sobreviuran a llarg termini.

  15. El canvi climàtic serà un tema molt parlat i recolzat. Grans indústries seguiran en la transformació. Passarem de la Covid-19 al canvi climàtic com a tema principal en forma natural.

  16. Nous models d’informació i notícies per subscripció amb més transparència ajudaran a donar continguts sense tantes “fake news”. La credibilitat i transparència serà la pedra angular de totes les empreses. La immediatesa seguirà sent molt valorada.

  17. La salut mental es torna un tema recurrent i grans plataformes ajuden a la gent a suportar les situacions d’agressivitat, soledat i angoixa que han viscut a l’estar aïllades.

  18. Tot camina cap al natural i saludable. Menjar, experiències i forma d’interactuar. Produir els propis aliments, meditar i exercitar-se, passen a ser part de dia a dia. Consumir local però real.

  19. El món està veient aquest any com un nou inici. Un renaixement. La gent replantejarà les seves metes personals, de treball, de salut, de diners i espirituals. Vénen grans oportunitats per satisfer tots aquests requeriments i canvis de pensament.

I ara pensi si la seva empresa, els seus treballadors o vostè mateix se sent reflectit amb aquests plantejaments i en com serà la seva comunicació en aquest nou escenari.

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena un nou espai de podcasting dedicat a la comunicació

Síntesi estrena un nou espai de podcasting dedicat a la comunicació

A la fotografia, Agustí Rodríguez Síntesi posa en marxa un nou espai en format podcasting on quinzenalment oferirà entrevistes amb responsables de comunicació d’empreses, institucions i organismes. Aquest nou espai, “Parlem amb Síntesi”, permetrà conèixer i...

Les newsletter com a eina de comunicació

Les newsletter com a eina de comunicació

Informació i vendes es confonen molt sovint Que aixequi la mà qui no rep diàriament al seu compte de correu electrònic alguna newsletter ja sigui informativa o de producte. És evident que cada matí quan obrim la tapa de l'ordinador i activem el nostre compte apareixen...

Twitter