Com gestionar adequadament una crisi de reputació?

Per el 7/02/18 en Comunicació, General, Gestió de crisis, Reputació | 0 comentaris

La resposta a com gestionar una crisi de reputació és fàcil. Per a molta gent la clau és poder disposar dels manuals i protocols necessaris que permetin tenir les directius essencials per poder gestionar qualsevol crisi de reputació, o bé tenir l’experiència necessària, a base de moltes patacades.

En realitat, però, l’experiència ens diu que l’única manera de gestionar adequadament una situació de crisi on es posi en risc la nostra reputació, és tenir la cultura i el coneixement necessaris i això només s’adquireix amb formació, amb  planificació, amb pràctica i amb un veritable Pla de Gestió de la Comunicació de Crisi que ens serveixi de guia a l’hora de prendre decisions.

 

El Pla de Gestio de la Comunicació de Crisi

Aleshores ens hauríem de preguntar com hauria de ser aquest Pla de Gestió de la Comunicació de Crisi.

Per a Síntesi, com a gestors de comunicació de crisi, un bon Pla de Crisi ha de tenir els següents apartats:

  • Una anàlisi profunda de la situació de l’organització.
  • La identificació de tots i cadascun dels riscos als quals pot estar sotmesa l’organització.
  • Una metodologia científica per determinar objectivament quin nivell de risc (incident, emergència o crisi) tenim en cada situació.
  • La identificació de tots els interlocutors que poden estar vinculats a cada situació.
  • La identificació de tots els gestors interns de la crisi.
  • La identificació i definició de funcions de tots els membres del Comitè de Crisi.
  • Els circuits i els mecanismes per activar i gestionar una crisi dins l’organització.
  • Els argumentaris i missatges que cal donar en funció de cada risc i de cada nivell de situació.
  • Els mitjans que cal utilitzar en cada ocasió.
  • El seguiment que s’ha de fer de la crisi per poder-la avaluar després.

Però un bon Pla de Crisi també ha d’incloure:

  • Cursos de formació i de conscienciació per a tota l’organització
  • Simulacres periòdics

Els protocols i els manuals, per si sols, serveixen de molt poc perquè en el moment d’una veritable crisi és difícil que es consultin. Per sort, la majoria d’empreses i organitzacions s’enfronten a incidents que acostumen a identificar internament com a crisis però que no van més enllà. Perquè, malauradament, la majoria són molt lluny d’estar realment preparades per gestionar una situació que posi en risc la continuïtat del negoci a causa de la pèrdua de reputació.

Una aplicació per avaluar les crisis de forma objectiva

Pensant en aquesta majoria, a Síntesi hem desenvolupat la primera aplicació tecnològica que cobreix tots els passos necessaris en la gestió d’una crisi, especialment en el moment més delicat, que és el d’avaluar a quin nivell real de risc ens enfrontem. És important que aquesta avaluació sigui el menys subjectiva possible i el més ajustada possible a la realitat ja que això és el que ens permetrà prendre les decisions adequades.

Reputational Crisis Managament RCM2018 és l’eina que posem a l’abast d’empreses i organitzacions per gestionar situacions de crisi mitjançant algoritmes que aporten objectivitat i professionalitat a aquesta gestió. Un nou pas per ajudar moltes organitzacions del risc de perdre reputació.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Lliçons de gestió de crisis que ens fa el Coronavirus - Síntesi - […] serveixen de molt poc quan realment t’ hi has de enfrontar per la senzilla raó que cada crisi és…

Fes un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.