El veritable secret de la bona comunicació

El veritable secret de la bona comunicació

Per el 14/01/20 en Comunicació, Gestió de crisis | 0 comentaris

En els 45 anys que porto dedicant-me a la comunicació, primer com a periodista i després com a consultor, he arribat a la conclusió que únicament hi ha un secret per comunicar bé. No és fàcil resumir en un sol concepte quin és el veritable secret de la bona comunicacio en un escenari tan complex com l’actual.

El soroll que interfereix constantment en les polítiques de comunicació de les organitzacions fa que aquestes o bé es limitin a una comunicació reactiva, responent com poden a aquest soroll continu o bé exercint el que podríem anomenar una comunicació de confort. Jo segueixo fent el mateix que he fet sempre, tot i que el que faci no tingui res a veure amb la realitat actual. Prova d’això són les milers i milers notes de premsa que se segueixen difonent diàriament sense cap tipus d’efecte ni de repercussió. En realitat, en la majoria de casos que conec, no comuniquem, sobrevivim a la comunicació.

Els riscos actuals de la comunicació

No som gens conscients dels nous riscos que comporten les noves realitats de la comunicació per a les nostres organitzacions i que podrien concretar-se en un únic concepte: mai abans ens havíem enfrontat a un moment de tanta debilitat de la reputació de les empreses i organitzacions: L’explicació és clara mai abans la credibilitat i la confiança havien estat conceptes tan eteris. Qualsevol persona pot qüestionar la credibilitat i la confiança dels nostres productes, de la nostra marca o dels nostres serveis amb un sol clic i generar, en segons, un tsunami que es porti per davant tota la nostra reputació i per tant, la nostra existència com a empresa.

Tot i això, seguim fent el que fèiem al segle passat, alimentat un clipping que únicament ens creiem nosaltres i que no garanteix en absolut que estiguem reforçant o refermant la nostra reputació. Comunicar ja no és fàcil i, certament, hi ha molt poca comunicació en les organitzacions que estigui enfocada a gestionar les complexitats actuals.

La importància de la comunicació proactiva

En totes les situacions de crisi que hem gestionat en els 25 anys d’història de Síntesi, hem aplicat sempre un denominador comú, que és el que ens ha permès superar-les amb més o menys èxit, o si més no, sense deixar la reputació dels nostres clients a uns nivells tan baixos que fan impossible la remuntada. La clau sempre ha estat la mateixa. Una bona anàlisi, uns objectius clars i assumibles i una estratègia clara i decidida de comunicació que ens permet marcar un rumb per no haver d’improvisar o perdre’ns en la tempesta de soroll intern o extern. Aquest és el secret, una comunicació proactiva, constant i clara cap a un objectiu concret en línia amb el nostre negoci.

Quan es comunica de manera proactiva, clara i decidida, t’adones que pots deixar enrere molts d’aquests hàbits de confortabilitat que només ens permeten donar cercles i que és possible comunicar davant de qualsevol complexitat. És aquest estil comunicatiu, el que permet automàticament convertir la teva organització en mitjà de comunicació, en líder d’opinió i en font d’informació. Aquest és el secret de la nova comunicació.

Canviar no és fàcil, però és pitjor quedar-se enrere pensant que el que s’ ha fet sempre és el que ha de valer sempre.

Fes un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.