Les complexitats actuals derivades dels múltiples canvis socials, dels nous hàbits i actituds ciutadanes i de les noves exigències i requeriments de les persones, obliguen les empreses i les organitzacions a ser molt proactives i a tenir molt clares les seves polítiques de comunicació corporativa per evitar posar en risc la seva reputació. La comunicació ha canviat o hauria de canviar per adaptar-se a aquests nous requeriments i realitats. Per això, des de SÍNTESI volem ajudar a visualitzar, a entendre, com ha de ser la nova comunicació, mitjançant 25 claus que ens permeten també celebrar el nostre 25 aniversari.
Vam ser i volem seguir sent pioners en comunicació, en comunicació corporativa i estratègica i en comunicació de crisi, amb l’únic objectiu de preservar la reputació d’aquelles organitzacions que creuen en la comunicació, i volem compartir amb tots, algunes de les coses essencials que hem après tots aquests anys i que sabem que configuren les noves realitats.
Per a nosaltres aquestes són les claus de la nova comunicació per a aquest 2020:
1) La comunicació interna és avui la veritable comunicació externa de les organitzacions.
2) El poder de la comunicació està en les persones i no en les empreses o organitzacions i són les persones les que han de comunicar.
3) La reputació ja no és un intangible, sinó que forma part del veritable valor econòmic de les organitzacions. Sense reputació no hi ha empresa, no hi ha marca, no hi ha producte.
4) La credibilitat d’una organització no depèn del que aquesta faci o del que aquesta digui, sinó del que realment pensen, creuen i senten els seus públics.
5) Les empreses poden i han d’actuar com a veritables mitjans de comunicació, sense intermediaris.
6) Les xarxes socials no són l’únic canal de comunicació d’una organització ni han de marcar el ritme de la comunicació corporativa però s’han d’entendre com una eina imprescindible en les polítiques de comunicació.
7) Avui, comunicar sense mesurar la comunicació ni el seu veritable impacte és com no comunicar. Ja no podem comunicar a cegues ni de manera intuïtiva.
8) La comunicació és més convincent si es basa en emocions i en experiències personals.
9) La informació i els continguts que emeten les empreses han de ser interessants, sincers, objectius i respondre a les demandes reals dels ciutadans.
10) La política de comunicació i els missatges d’una organització han de ser unitaris per a tots els departaments i àrees d’aquesta organització.
11) La nova comunicació requereix saber identificar adequadament tots els públics d’una organització, conèixer-los, saber entendre’ls i saber gestionar-los.
12) Totes les persones d’una organització són font d’informació i per això han d’entendre i conèixer en què consisteix la comunicació.
13) Les organitzacions i les marques han deixat de ser fonts oficials i creïbles. Ara han de convèncer i generar confiança abans de poder comunicar.
14) El risc de perdre la reputació avui s’ha d’entendre com la clau en la gestió de la continuïtat dels negocis.
15) Construir i consolidar una bona política de comunicació hauria de ser un objectiu estratègic en els plans de gestió i de desenvolupament de les organitzacions i no un àmbit secundari.
16) La formació de portaveus s’ha d’estendre a totes les àrees d’una organització, perquè tots són portaveus de la mateixa.
17) Avui ja no tothom sap de comunicació ni la comunicació és aquella àrea on tothom opina.
18) Cal aprendre a identificar adequadament els riscos que poden posar en perill la reputació de l’organització per poder aplicar polítiques de prevenció.
19) Per comunicar adequadament hem de disposar de les eines i de les estructures necessàries. La comunicació ha de ser una àrea clau en les organitzacions.
20) La comunicació no és una despesa per a les empreses, és una inversió gràcies a la qual podem preservar i mantenir la nostra reputació. Sense reputació no hi ha negoci.
21) Tots els moments són bons per començar a comunicar. El silenci no és rendible.
22) Avui més que mai, si tu no dius el que fas algú dirà el que no fas o dirà que ho fa ell.
23) Escoltar és el primer pas per a la bona comunicació.
24) Una empresa comunica en tot moment i a totes hores encara que no en sigui conscient.
25) El futur de la comunicació passa per prendre seriosament la reputació.
0 Comentaris