Sovint ens pensem que això de la comunicació queda només reservat a les grans organitzacions, que són les que poden disposar de departaments de comunicació o de professionals externs que els facin la feina. La veritat, però, és que avui la comunicació és a l’abast de tothom, i és en els petits exemples on a vegades trobem les millors pràctiques comunicatives.
Conec el cas d’un peixater d’un mercat de Barcelona que, tres cops per setmana, de bon matí, just abans d’obrir la seva parada, amb el mòbil a la mà, grava un vídeo del peix que té aquell dia, amb les ofertes que fa i amb alguna que altra recomanació sobre com cuinar-lo o com menjar-lo. El noi, que té unes certes habilitats comunicatives, et fa salivar veient aquell producte tan fresc i de tanta qualitat. El seu èxit rau en el fet que envia aquell vídeo a tots els seus clients amb un simple Whatsapp i al minut rep un piló de comandes de clients engrescats per tan bon producte.
Encara no ha obert la parada i ja té gran part de la feina feta amb gairebé tot el peix venut! Quants experts en comunicació i màrqueting voldrien tenir les habilitats, l’eficiència i el saber del peixater per poder aplicar part d’aquesta comunicació tan directa, clara i sincera a les seves enrevessades estratègies o campanyes! I amb tan bons resultats amb un cost zero.
Comunicar és fàcil; només es tracta de saber fer-ho de la manera més senzilla i honesta possible, arribant directament als nostres destinataris. El que podríem anomenar com “l’estratègia del peixater” es pot aplicar a un munt de situacions, casos i sectors, sense necessitat d’influencers ni de costos inassolibles.
Si alguna cosa ha canviat en la comunicació els darrers anys és el fet que, avui, tots podem ser mitjà de comunicació, líder d’opinió i font d’informació en potència. La credibilitat ja no radica en les organitzacions, sinó que rau en les persones. Sabent això, només cal posar-ho en pràctica. Som persones comunicadores i tenim els mitjans al nostre abast.
A què esperem?
0 Comentaris