Cal un codi d’ús de xarxes socials pels nostres treballadors?

Cal un codi d’ús de xarxes socials pels nostres treballadors?

Per el 25/09/19 en Comunicació interna, Desintermediació | 0 comentaris

En un món interconnectat en el qual, en moltes ocasions, l’opinió de les persones anònimes és molt més valuosa que la de les organitzacions i els seus portaveus oficials, les xarxes socials ofereixen una oportunitat única. Per aprofitar-la, només cal que les organitzacions prenguin consciència de la importància de donar veu a totes i cadascuna de les persones que en forment part. Una veu que, ens agradi o no, no només es deixarà sentir en l’àmbit professional i en canals oficials. Avui, gràcies a les xarxes socials, la veu dels treballadors d’una organització també és present als seus perfils personals i, si no la gestionem correctament, la reputació de la nostra organització pot veure’s seriosament perjudicada.

El valor de les opinions dels empleats

No hi ha res pitjor que un empleat criticant la seva empresa o amb comportaments a les xarxes socials contraris als valors de la seva organització. Tots coneixem el cas dels treballadors de Domino’s Pizza acomiadats per publicar un vídeo a Youtube fent accions desagradables mentre preparaven una pizza o, més recentment el cas d’un treballador de Primark de Palma de Mallorca que va publicar imatges ofensives a Facebook. Però tampoc no hi ha res millor que un empleat parlant bé de la seva empresa – amb naturalitat i amb els seus propis codis- i la seva veu pot ser una ajuda inestimable en moments de crisi.

Perquè un codi de comportament a xarxes socials?

Per bé o per mal, els treballadors tenen perfils personals i la millor manera d’evitar ensurts imprevistos és disposar d’un codi de comportament recomanat a xarxes socials. Aquest codi ha d’informar de la política de xarxes corporativa, dels seus objectius, de les normes a seguir per part dels treballadors que s’identifiquen com a empleats de l’organització als seus perfils personals, quins continguts es poden publicar i quins no, quin ha de ser el to de les publicacions i quins comportaments cal evitar, entre d’altres.

D’aquesta manera, tots els treballadors tindran els coneixements necessaris per a una gestió responsable dels seus perfils personals i s’evitaran converses inadequades o improcedents. I al mateix temps, el codi de comportament a xarxes socials empoderarà als empleats i els motivarà a compartir els missatges de l’organització amb responsabilitat.

Si no saps per on començar, aquí tens alguns codis de comportament a xarxes socials d’exemple:

Generalitat de Catalunya

– Hospital Sant Joan de Déu

– New York Times

Adidas

 

 

Fes un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *