Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Apostem per la comunicació? 

per | 1/03/2022 | Comunicació, Comunicació estratègica, General | 0 comentaris

En els darrers temps, són moltes les empreses i institucions que diuen que aposten per la comunicació; que la comunicació és per a elles una eina estratègia essencial. Però més enllà d’aquesta declaració d’intencions, això és realment així? 

Us proposem un seguit de preguntes per avaluar si de veritat apostem o no per la comunicació: 

1.- Tenim un director/a de comunicació? 

2.- La direcció de comunicació està present al comitè de direcció? 

3.- Si no és a la primera línia directiva, té accés directe a la informació estratègica de la nostra empresa o institució? 

4.- Tenim un pla estratègic de comunicació? 

5.- La direcció de comunicació té un pressupost propi? 

6.- Aquest pressupost inclou inversió en mitjans per poder fer accions directes a mitjans com ara Branded Content, viatges de premsa, rodes de premsa, etc.? 

7.- Tenim portaveus formats per donar a conèixer informacions i fer compareixences? 

8.- Existeixen circuits interns que permetin fer arribar a la direcció de comunicació informacions rellevants o fets noticiables? 

9.- Tenim un equip intern o suport extern per dur a terme les diferents accions de comunicació? 

10.- Duem a terme reunions periòdiques amb l’equip de comunicació i els equips interns per detectar oportunitats comunicatives?  

11.- Tenim política de comunicació interna més enllà de les comunicacions reglamentàries i obligatòries?

12.- Disposem de canals propis de comunicació? Xarxes socials, una web actualitzada, newsletter…?

És evident que no es tracta d’un test exhaustiu. Però sí que és bàsic. Si la gran majoria de respostes a aquestes qüestions són afirmatives, podem dir que la nostra empresa o institució realment aposta per la comunicació; però si més de dues són negatives, podríem dir que ens trobem només davant d’una declaració d’intencions que encara no és una realitat. 

I aleshores toca fer un plantejament i convertir les paraules en accions. Ser coherents.

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena un nou espai de podcasting dedicat a la comunicació

Síntesi estrena un nou espai de podcasting dedicat a la comunicació

A la fotografia, Agustí Rodríguez Síntesi posa en marxa un nou espai en format podcasting on quinzenalment oferirà entrevistes amb responsables de comunicació d’empreses, institucions i organismes. Aquest nou espai, “Parlem amb Síntesi”, permetrà conèixer i...

Les newsletter com a eina de comunicació

Les newsletter com a eina de comunicació

Informació i vendes es confonen molt sovint Que aixequi la mà qui no rep diàriament al seu compte de correu electrònic alguna newsletter ja sigui informativa o de producte. És evident que cada matí quan obrim la tapa de l'ordinador i activem el nostre compte apareixen...

Twitter