Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Albert Solé al podcast Parlem amb Síntesi

per | 15/09/2021 | Comunicació, General | 0 comentaris

L’Albert Solé és un periodista inquiet i això el va portar a crear un dels primers podcast de comunicació existents. “La Sala de Solé” va néixer després que es va quedar sense feina i com una aposta innovadora en el camp de la comunicació. Actualment és el cap d’Informatius de Cugat Mèdia, però en el seu temps lliure ha seguit apostant pel format que avui ens presenta. Albert Solé reflexiona sobre aquesta eina de comunicació i la importància que pot adquirir en les estratègies d’empreses, corporacions i organismes.

Escolta aquí el podcast complet amb Albert Solé

Ir a descargar

Què ha d’oferir un podcast?

Un podcast ha d’oferir continguts específics per a un nínxol de públic molt concret d’una matèria molt concreta. Les emissores de ràdio, per exemple, trossegen els seus programes matinals, que són un gran contenidor, per diversificar els públics i concentrar els interessos dels oients.

Per tant, un bon contingut?

Bon contingut i el més especialitzat possible. Les audiències d’un podcast no es poden comparar amb les audiències de la rádio, però segurament 1.000 oients fidels d’un Podcast tenen molta més potència que 100 mil en una ràdio generalista.

És com les xarxes socials, no? No es tracta del nombre sinó de la qualitat dels seguidors. Cada quant cal publicar un Podcast?

Jo ho faig quinzenalment, però hi ha qui publica setmanalment. Això pot ser perfecte si aconsegueixes monetizar-lo o bé forma part del teu treball principal.

I el rendiment econòmic?

És la gran pregunta. No hi ha fórmules màgiques. No existeixen actualment. Ara bé, pot haver-hi una empresa que entengui que les audiències petites generen l’interès específic d’una marca relacionada amb els continguts del Podcast i que aposti per invertir-hi. Hi ha un Podcaster que es dedica a donar cursos sobre com fer Podcasting i es guanya la vida. Però conec pocs casos.

Tenint en compte els nous hàbits de consum, el Podcasting es pot convertir en un substitut de la ràdio?

Pel fet d’oferir continguts específics, no crec que sigui competència i menys substitut de la ràdio. El que les ràdios estan fent és adaptar-se precisament a aquest format. Catalunya Ràdio ha fet productes molt bons en Podcasting i RAC1 també ho fa, però amb un patrocini associat.

Per a les empreses, entitats i organismes és una eina vàlida en la seva estratègia de comunicació?

Crec que sí. Com tot, no tot serveix. És com l’ús de les xarxes socials. Si és una empresa d’un sector específic, que serveixi per explicar com fan les coses, i fins i tot que serveixi per explicar com ho fa la competència d’altres empreses del sector, això genera una sensació molt positiva. L’important no és obsessionar-se amb les audiències, sinó amb la qualitat d’aquestes audiències.

El podcast és una manera d’influir en el teu públic objectiu?

És similar a la publicitat. Posar un anunci en un mitjà generalista és possible que no serveixi de res a moltes empreses. No obstant això, si busques el teu àmbit pot tenir la influència que busques. És una bona fórmula de Branded Content.

El podcast pot ser una finestra per explicar allò que els mitjans tradicionals no tenen temps, ni espai, per explicar?

Efectivament tens la finestra per dir: A qui li interessi, té el podcast per ampliar la informació de determinats temes.

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena un nou espai de podcasting dedicat a la comunicació

Síntesi estrena un nou espai de podcasting dedicat a la comunicació

A la fotografia, Agustí Rodríguez Síntesi posa en marxa un nou espai en format podcasting on quinzenalment oferirà entrevistes amb responsables de comunicació d’empreses, institucions i organismes. Aquest nou espai, “Parlem amb Síntesi”, permetrà conèixer i...

Les newsletter com a eina de comunicació

Les newsletter com a eina de comunicació

Informació i vendes es confonen molt sovint Que aixequi la mà qui no rep diàriament al seu compte de correu electrònic alguna newsletter ja sigui informativa o de producte. És evident que cada matí quan obrim la tapa de l'ordinador i activem el nostre compte apareixen...

Twitter