Implantar una estratègia de comunicació interna no sempre és fàcil. Encara que disposem d’una estratègia adequada per tenir èxit cal vèncer reticències, implicar els equips i motivar-los. Aquestes són les nostres claus per aconseguir-ho amb èxit:
- Compromís
La comunicació interna requereix d’el compromís de tota l’organització. De l’equip directiu i dels comandaments intermedis (executius, supervisors i caps) que tenen l’obligació de mantenir informats els seus equips del camí a recórrer, del que s’espera d’ells i de les eines que disposen per aconseguir-ho. Però també dels empleats, que tenen el deure d’estar informats. De poc serveix la creació de canals de comunicació interna, si els empleats no hi participen de forma activa.
Quan es dóna aquest compromís per ambdues parts l’organització actua de forma coordinada, els equips funcionen i treballen alienats amb els objectius de l’empresa, desapareixen els rumors, i és possible començar a crear una cultura corporativa de col·laboració i implicació.
- Lideratge
La comunicació interna és un procés que es dóna de forma natural en totes les organitzacions, sigui formal o informalment. Un bon líder coneix la seva importància, sap comunicar, escoltar i dialogar amb els equips per aconseguir els objectius estratègics de l’organització.
- Visió
La visió ha de ser la brúixola de la comunicació interna. La que ens diu què, com, qui, quan i per què hem de comunicar.
En paraules de Peter Senge, «una visió compartida no és una idea. És una força al cor de la gent, una força impressionant de poder «.
- Coherència
Hem de ser coherents entre el que diem i el que fem. Totes les accions de comunicació interna han d’estar alineades amb la comunicació externa i amb la nostra acció de negoci. Un missatge únic i sòlid ens ajudarà a construir confiança amb els nostres públics, tenir credibilitat i millorar la nostra reputació, tant a nivell intern com extern.
- Tracte personal
Tot i que la tecnologia ofereix moltes possibilitats de comunicació interna, és molt important no deixar de banda la comunicació interpersonal. El tracte personal permet evitar possibles conflictes de comunicació i contribueix a millorar el compromís i la identificació dels equips amb les organitzacions.
- Constància
Les polítiques de comunicació interna són una carrera de llarg recorregut. Per desenvolupar-les i implantar-les en una organització calen planificació constància i perseverança. Només amb constància aconseguirem els nostres objectius de comunicació interna.
Amb una bona estratègia i aquestes 6 claus aconseguirem l’èxit amb la nostra comunicació interna.
0 Comentaris