Periodistes i mitjans de comunicació són un dels públics més rellevants per a moltes empreses i organitzacions. Mantenir-hi una bona relació és bàsic, si volem que ens tinguin en compte i que informin de la nostra activitat, projectes i resultats. Aquests cinc consells t’ajudaran a aconseguir-ho:
- Estableix relacions estables amb els mitjans de comunicació clau. Els periodistes confien sobretot en els contactes personals (78,6%), així que, si volem que els mitjans de comunicació ens tinguin en compte, el primer que hem de fer és establir relacions estables amb ells i convertir-nos en un contacte personal. Això vol dir que, a banda d’enviar-los informació de la nostra empresa o institució de manera regular, és important que fem trobades amb els periodistes clau per tal que ens coneguin, però també per poder-los conèixer a ells i les seves necessitats informatives. Un cafè, un dinar, una trobada informal de coneixement mutu… Són moltes les fórmules vàlides, sempre que, com en tota relació, siguem capaços tant de donar com de rebre.
- Ofereix només informació rellevant. Un periodista rep una mitjana de gairebé 100 notes de premsa al dia, la majoria amb informació irrellevant o amb informació que és important per a l’emissor però que no compleix els requisits per ser publicada com a notícia. Abans d’enviar una nota de premsa fes-te les següents preguntes: Es tracta d’una notícia d’interès general o és una notícia publicitària? És d’actualitat? Té un component humà? I si tens un responsable de premsa intern o extern, deixa’t assessorar. Com a professionals de la comunicació, ells saben millor que ningú si el que vols explicar pot ser d’interès. Si el teu responsable de premsa et diu que la informació no és rellevant per als periodistes, no t’entossudeixis a enviar-la. No només no sortirà publicada, sinó que perdràs la credibilitat de l’empresa davant del mitjà de comunicació i del periodista.
- Facilita’ls la feina. Les redaccions cada cop estan formades per menys periodistes, i els que hi ha van desbordats de feina. Així que, si vols mantenir-hi una bona relació perquè et tinguin en compte, intenta facilitar-los la feina enviant-los notes de premsa lleugeres, curtes, clares, ben redactades i estructurades, amb dades, recursos gràfics (fotografies en alta resolució, vídeos…), declaracions, dades completes de contacte per si necessiten informació addicional i, molt important, tenint en compte els temps de publicació de cada mitjà. Com més fàcil els hi posis, més recorregut tindran els teus comunicats.
- Sigues col·laboratiu i creïble. La relació amb els mitjans de comunicació ha de ser bidireccional i, si volem que ens facin cas quan els enviem una nota de premsa o una convocatòria, també hem d’atendre i resoldre amb agilitat les seves demandes, encara que estiguin relacionades amb qüestions delicades o que no ens agradin.
- Tingues en compte els branded content. Per a aquells continguts d’interès per a la teva organització que no són susceptibles d’una nota de premsa, tingues en compte els branded content. Els mitjans t’ho agrairan doblement. D’una banda, aconseguiràs veure publicada una informació rellevant per a la teva companyia. I de l’altra, estaràs contribuint al finançament del mitjà de comunicació i enfortint així la vostra relació.
0 Comentaris