Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Rosa Anguita al podcast Parlem amb Síntesi

per | 24/11/2021 | Comunicació, Comunicació corporativa, General | 0 comentaris

Rosa Anguita, actual directora de Comunicaciói Relacions Institucionals de Caprabo, té una àmplia visió de la comunicació per la seva experiència en mitjans, en agències i en empresa. No en va, ha estat redactora d’Internacional a La Vanguardia, va treballar durant diversos anys com a consultora a Burson Marsteller i a Weber Shandwick i des del 2002 que ocupa la seva actual posició.

Se sent una privilegiada per treballar en el que li agrada i és conscient que cada dia s’ha de competir perquè una marca com Caprabo, que té més de 60 anys d’història, segueixi construint la seva reputació sobre la base de l’atenció als seus clients.

Pensa que la comunicació del futur serà “més curta, més simple, més senzilla i més audiovisual”.

Escolta aquí l’episodi complet

Ir a descargar

¿L’experiència del consumidor és la millor comunicació?

La reputació es construeix amb molts elements. El negoci del retail té moltes variables, però allò que construeix una marca són les més de 150.000 persones que cada dia compren a Caprabo. Entrar a una botiga i tenir una bona experiència de compra construeix marca.

¿Quins són els eixos de la vostra comunicació?

El sector de l’alimentació impacta en molts públics i has de tenir molt clars els atributs de marca. I aquests atributs s’han de reflectir en tot el que fas. Tenim, per exemple, 6.000 treballadors, i els atributs s’han de “baixar” a totes les àrees.

Parles de treballadors … ¿fins a quin punt són ambaixadors de la marca?

De tots els empleats, n’hi ha 5.000 que treballen de cara al públic; però tots som ambaixadors amb el públic. Els treballadors a les botigues detecten moltes oportunitats. Per exemple, des de les botigues, teníem una demanda perquè els excedents d’aliments s’aprofitessin. Això ens va portar a elaborar un pla amb els Bancs d’Aliments per a realitzar micro-donacions a entitats que estan a prop de les botigues.

¿Els periodistes tenen prou grau de coneixement del sector?

És un sector que interessa moltíssim perquè són volums molt elevats; movem molta economia i, en general, tenen coneixement. Però crec que cada vegada més necessiten la nostra ajuda per fer millor la seva feina.

En el teu sector, la paraula crisi està més relacionada amb el consum que no amb la part corporativa?

Les dificultats poden venir per un tema de consum, per una vaga de logística, per manifestacions, per un tema d’idioma, per una tema de venda de carn … El ventall és molt ampli. Cal anar a una comunicació transparent i comprensible amb els teus públics objectius.

Els comandaments directius entenen el departament de Comunicació com a un col·laborador necessari?

A Caprabo s’entén que aportem valor. Estem informats de tot el que passa. Hi ha canals permanents i estem integrats plenament en la vida de l’empresa.

Les xarxes socials són aliats o focus de problemes?

Aliats! I ens encanta. Els nostres clients són molt actius. En ser un negoci que està en contacte amb la gent del carrer, es generen converses permanentment.

Expliqui, expliqui …

En una ocasió es va publicar una carta a La Vanguardia que ens alertava d’una traducció errònia al català del meló “Piel de sapo”. Va generar conversa a les xarxes i, a més, va ajudar a detectar un problema.

¿La publicitat és essencial en el reforç de marca o en les recomanacions de compra?

El nostre aparador són les botigues. La marca Caprabo s’ha construït a partir de tres atributs molt estables. A la primera botiga de Caprabo hi havia un rètol que deia “Economia, qualitat i varietat”; i aquests atributs segueixen essent avui principals per a la companyia.

Parlant de publicitat,  què queda d’aquell “Bravo Caprabo”?

Queda molt. I si revises xarxes socials, molta gent l’utilitza.

És com “la chispa de la vida”?

Ho és. M’ho recorden moltes vegades. El 2019 vam fer 60 anys d’història i vam preparar un recull dels anuncis més rellevants, i el “Bravo Caprabo” va ser l’estrella. Segueix essent un element de reconeixement de marca.

Potser ho podeu recuperar, ara que està de moda tot el que es retro …

Ho compartiré amb els companys de màrqueting !!!!

Hem parlat de publicitat, de patrocini, de marca, de comunicació … Com t’imagines la comunicació en el 2030?

Haurà canviat moltíssim. No canvia d’un any a un altre; canvia mes a mes. És un repte. D’aquí a 8 anys hi haurà noves eines. Anirem a comunicacions més curtes amb un element fonamental que serà l’audiovisual. Crec que s’haurà de mantenir molt forta la comunicació corporativa i d’aquí penjar-hi altres àrees de comunicació. Però la comunicació serà més curta, més simple, més senzilla i més audiovisual.

¿Un llibre sobre comunicació?

No em criden l’atenció especialment. M’agrada llegir sempre amb perspectiva de comunicació. L’últim llibre és  “La buena tierra” de Pearl S. Buck, una escriptora americana guanyadora del Premio Nobel de Literatura., però el mires amb perspectiva de comunicació. Més que un llibre, el que és important és la mirada que tens de les coses.

Un blog que segueixis?

Cap en concret. Soc molt friki de la comunicació corporativa i ara hi ha molta literatura, però poca qualitat.

Un comunicador que t’inspiri?

Tothom es defineix com a comunicador. M’agrada quan escolto a algú i tendeixo a analitzar-lo per defecte; però no en tinc un de favorit.

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

“Blanes, vides arran de mar” és un curt documental, dirigit per l’equip de Síntesi i produït per l’Ajuntament de Blanes, que vol posar en valor la situació estratègica del port pesquer i la seva importància en l’entramat econòmic i social del municipi i de les...