Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Quan no som tan líders com creiem

per | 30/11/2021 | Comunicació, Comunicació estratègica, General | 0 comentaris

Avui dia la paraula líder està devaluada i és que de tant fer-la servir ha perdut la poca força que li quedava. En el periodisme actual estem molt acostumats a llegir cada dia als mitjans de comunicació que totes les empreses són líders en el seu sector, líders en vendes, líders en una determinada àrea; però no ens n’adonem que la paraula líder s’esfuma des del moment en què no argumentem les raons d’aquest suposat lideratge.

I dic suposat, perquè és materialment impossible que totes les empreses siguin líders. Això passa també al sector audiovisual quan sentim com les cadenes de televisió comuniquen que són líders en una determinada franja horària o amb un determinat programa. És cert?

Les bases del lideratge empresarial

Aprenguem que no per posar-nos aquesta anhelada paraula de 5 lletres aconseguirem millors resultats. L’èxit cal treballar-lo, barallar-s’hi i cercar-lo. Segurament t’hauràs preguntat més d’una vegada com aconsegueix una empresa ser un líder de veritat al mercat i destacar entre tots els altres negocis del seu sector. Quedem-nos amb la paraula feina, molta feina i també amb una bona dosi d’innovació i una gran preparació

A més, també és important estar alerta davant de noves oportunitats de negoci. Un exemple molt comú és identificar nínxols de mercat encara sense explotar. No importa el sector empresarial per al qual treballis, ja que aquest punt és capaç de generar beneficis increïbles. I també pot ser una manera de diferenciar una empresa d’una altra de manera molt més notable.

Però anem per parts, si volem impulsar el nostre negoci hem de comptar amb un ambient laboral excel·lent, element essencial per a l’èxit d’una empresa. Es tracta d’assolir un equip de treball que camini en la mateixa direcció i comparteixi uns valors comuns. Cal que en una empresa s’escoltin diverses perspectives i que no sigui només una persona o un grup de persones la que imposi les seves opinions.

Sens dubte, un altre dels punts claus que ha de seguir una empresa si vol ser líder del mercat és la innovació. Si una empresa no innova amb els seus productes o serveis, és molt probable que es quedi enrere. Els consumidors canvien al llarg del temps, i també els seus gustos i necessitats, per la qual cosa els hem d’acompanyar. Per això és important tenir present que una empresa necessita adaptar-se constantment. Les marques que contínuament estan introduint al mercat novetats i que es reinventen són les que més triomfen en el present i triomfaran en el futur.

Dir que som líders està molt bé, però tinguem unes dades que ho recolzin i que ens facin forts. Si diem que som líders, que sigui de debò.

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

“Blanes, vides arran de mar” és un curt documental, dirigit per l’equip de Síntesi i produït per l’Ajuntament de Blanes, que vol posar en valor la situació estratègica del port pesquer i la seva importància en l’entramat econòmic i social del municipi i de les...