Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Ricardo Gómez al podcast Parlem amb Síntesi

per | 9/12/2021 | Comunicació, General, Podcasts | 0 comentaris

Ricardo Gómez és el director de Comunicació i Relacions Institucionals de SAGE, una multinacional que té més de 1.000 empleats a Espanya i que es dedica a aportar solucions per a la gestió empresarial en els camps de finances, recursos humans o logística. El seu públic és fonamentalment extern i els seus esforços de comunicació se centren en els clients, amb els quals és fonamental mantenir vies de diàleg permanent. La digitalització de les petites i mitjanes empreses és el gran repte.

Escolta aquí el capítol sencer amb Ricardo Gómez

Ir a descargar

Les empreses han de tenir valors i fer que el que diuen estigui alineat amb el que fan?

La percepció del que es diu i el que es fa és la reputació. Per això la direcció de comunicació de qualsevol empresa ha d’entrar en com es fan les coses, perquè el relat de l’empresa sigui coherent.

Quines eines fem servir per construir el relat?

El nucli de tot és pensar “què seria diferent si la nostra empresa no existís”. Nosaltres estem especialitzats en la digitalització de les Pimes. Si SAGE no estigués al món, les empreses no tindrien el grau de digitalització que existeix avui en dia.

Com es treballa la comunicació interna en una empresa de més de 1.000 empleats?

La comunicació interna contribueix al compromís dels empleats, en primer lloc i, en segon lloc, necessites construir un relat que connecti els empleats amb el que fem fora, perquè els que ho fan possible són els empleats. Donem molt servei de “costumer experience” i els empleats han d’entendre que el que fan no és només donar un servei, sinó que gràcies als recursos que posem a disposició dels clients els ajudem en el seu treball diari. Tota la nostra comunicació interna fa sempre referència al nostre propòsit. La comunicació ha de donar sentit a les coses que fem.

Les xarxes socials, quin paper juguen en la vostra comunicació?

Fa un any vam decidir que el perfil de Twitter es convertís en un canal d’atenció al client de tal manera que actualment el nostre Twitter completa els canals d’atenció al client que donen resposta a problemes i que, a més, fem servir per informar de manera preventiva de problemes que puguin sorgir. Traslladem informació perquè se sentin acompanyats i donem resposta a problemes comuns.

Quin grau de percepció tens de la situació de la professió periodística a hores d’ara?

És una professió que està molt tocada, però veig iniciatives que estan generant noves oportunitats, sobretot en l’àmbit digital. Tinc la sensació que s’està redescobrint el periodisme a través dels negocis digitals.

José Manuel Velasco defensa que és imprescindible la col·laboració entre dircoms i periodistes des de la lleialtat. Hi estàs d’acord?

Sí. Des de la lleialtat, cadascun entén què fa cada part. Les relacions lleials són les més fructíferes en el món del periodisme i en la vida en general. La lleialtat es tradueix, per a mi, en confiança entre les dues parts.

Com serà la comunicació del 2030?

La pandèmia ha canviat les exigències. La gent vol comunicació més transparent, més creïble …. i això reforçarà el paper dels directors de comunicació. Els DIRCOM són els que més es preocupen per ajudar a l’empresa i fan entendre que les demandes externes són positives per a l’empresa. L’entorn demana una forma de comunicar menys propagandística i més realista.

Breument … Un llibre sobre comunicació?

M’agrada molt el llibre de comunicació estratègica de Paul Argenti. És un bon llibre en el qual uneix la gestió de la comunicació i la reputació.

Un blog sobre comunicació.

El d’en José Manuel Velasco.

Un referent en l’àmbit de la comunicació?

Tot i que ha estat molt criticat, David Giménez. Tots dos som de Barcelona. El segueixo molt i em sembla que té aquest perfil de periodista pur, que es fa preguntes, que creu que cal posar el dit a la nafra i que el periodisme ha de ser un contrapoder.

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena un nou espai de podcasting dedicat a la comunicació

Síntesi estrena un nou espai de podcasting dedicat a la comunicació

A la fotografia, Agustí Rodríguez Síntesi posa en marxa un nou espai en format podcasting on quinzenalment oferirà entrevistes amb responsables de comunicació d’empreses, institucions i organismes. Aquest nou espai, “Parlem amb Síntesi”, permetrà conèixer i...

Les newsletter com a eina de comunicació

Les newsletter com a eina de comunicació

Informació i vendes es confonen molt sovint Que aixequi la mà qui no rep diàriament al seu compte de correu electrònic alguna newsletter ja sigui informativa o de producte. És evident que cada matí quan obrim la tapa de l'ordinador i activem el nostre compte apareixen...

Twitter