Per què la comunicació també és per a les petites empreses

Per què la comunicació també és per a les petites empreses

By on 22/09/15 in Comunicació, General | 0 comments

Les petites empreses i negocis no han de quedar al marge de l’aplicació d’estratègies de comunicació que fins ara semblaven només a l’abast de les grans companyies i institucions. Els responsables d’un petit negoci, empresa o botiga, també han de ser conscients de la importància de comunicar. I per què haurien de comunicar:

  • Hem de comunicar per explicar qui som
  • Hem de comunicar per explicar què fem
  • Hem de comunicar per explicar com ho fem
  • Hem de comunicar per explicar per què ho fem
  • I, finalment, hem de comunicar per generar confiança

Renunciar-hi vol dir desaparèixer davant la competència i deixar de comptar per a clients i usuaris. Vol dir perdre oportunitats, i això es tradueix en menys vendes, menys clients, menys reputació, menys valoració i menys coneixement de la nostra empresa, producte o servei.

Atribueixen al polític i científic nord-americà Benjamin Franklin la frase: “Ben fet és millor que ben dit.” Segurament tenia part de raó, sobre tot si es té en compte que ho va dir al segle XVIII, quan comunicar-se era una altra cosa. Però la comunicació ha canviat més durant els 15 anys que ja han passat del segle XXI que durant els dos segles que ens separen de l’època de Franklin.

Ara, ja no n’hi ha prou amb fer les coses bé, també cal fer-ho saber. I això val per a negocis i empreses de totes les mides i sectors. És un error pensar que cal tenir unes determinades característiques per poder gestionar la reputació d’un negoci; per posicionar-lo en el seu àmbit geogràfic; per intentar ser un referent; per millorar les relacions amb els clients, proveïdors, treballadors o col·laboradors.

Afortunadament, els canvis en el món de la comunicació han posat a l’abast de tots un ampli ventall de solucions competitives per fer saber el que fem. I no es pot deixar passar aquesta oportunitat amb falses excuses. Les petites empreses no es poden emparar en el pretext de falta de recursos, ja siguin econòmics, materials o humans, per no comunicar qui són i què fan.

Però tampoc no es poden emparar en l’excusa de que no els cal que ningú els digui què han de fer en matèria de comunicació perquè, diuen, ja ho saben. Del que es tracta a l’hora de comunicar és de tenir uns objectius clars. I a partir d’aquí cal definir l’estratègia de comunicació més adequada tant a la situació com a les possibilitats de cadascú. Però això que pot semblar tan fàcil de dir no es pot realitzar des del desconeixement.

Des del negoci més petit al més gran necessita un bon assessorament, i assessorament vol dir seguir els consells d’una persona experta. La comunicació corporativa o empresarial no és cosa d’aficionats però tampoc no és un àmbit restringit a uns quants privilegiats.

Post a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *