Mètriques per justificar la nostra feina o mètriques per prendre decisions?

Mètriques per justificar la nostra feina o mètriques per prendre decisions?

Per el 8/07/19 en Comunicació, Reputació | 0 comentaris

Ja fa uns anys que en l’àmbit de la comunicació s’estan impulsant nous sistemes de medicions d’impactes i audiències que vagin més enllà del famós clipping o recull de premsa, aquells dossiers gruixuts, que més endavant vàrem convertir en PDF, que havien d’estar a la taula del director general abans de les 8.00h, amb la conseqüent valoració econòmica. El clipping, el famós clipping. I és que el clipping és com la ràdio o els discs de vinil, hem intentat matar-los milers de vegades però sobreviuen, i fins i tot conviuen i complementen a d’altres plataformes o mitjans.

Per què volem les mètriques?

Però més enllà del clipping i del sistema que s’acabi implementant, el més important és per a què volem implementar aquesta medició: per justificar la nostra feina? Per poder dir que hem obtingut més audiència, més impactes, un retorn econòmic més elevat? Per un ‘in crescendo’ que acaba essent impossible doncs de mitjans més aviat en desapareixen i les audiències cada vegada estan més fragmentades? Necessitem mètriques per justificar les decisions que prenem com a DirComs?

O més aviat necessitem mètriques que ens ajudin a prendre aquestes decisions? Sistemes que ens permetin entendre els nostres públics, escoltar les seves opinions, avaluar l’impacte de les nostres accions per segments, per territoris de conversa, identificar noves tendències i nous comportaments i, en definitiva, copsar la realitat i llavors, només llavors, decidir.

Un entorn complexe

La complexitat de la nova comunicació actual, on la societat hi té un paper predominant, el paper dels mitjans està en constant redefinició i les empreses i organitzacions s’esforcen per esdevenir fonts fiables d’informació, qualsevol decisió equivocada té un impacte directe en la reputació, amb les conseqüències de negoci, i per tant econòmiques, que això comporta.

És per tant imprescindible no tan sols dotar a les empreses d’un pla estratègic de comunicació que faci de bruíxola de totes les accions, internes i externes, que es duguin a terme per construir la seva reputació, sinó també d’un sistema de medició que permeti la monitorització i anàlisi en temps real del resultat d’aquestes accions, dels seus efectes directes i colaterals, de l’impacte d’accions del mercat o la competència així com dels canvis constants de tendències i valors de la nostra societat.

A nosaltres ens toca decidir què volem aportar des de l’àrea de comunicació: una  elevada suma de repercussions en mitjans i xarxes socials o informació de gran valor afegit que ajudi a tota l’empresa a prendre les decisions correctes.

 

 

 

Fes un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *