L’any 1994 existien a Espanya tan sols 21.000 ordinadors. Aquest mateix any una mica més de 200 empreses disposaven de correu electrònic per a tots els seus empleats. Avui dia el 75% dels habitatges de ciutats de menys de 10.000 habitants té ordinador i s’eleva fins al 85% en les ciutats de més de 100.00 habitants.
Segons dades disponibles d’abans de la pandèmia, el 91% de les llars té accés a internet ia Espanya hi ha actualment 42 milions d’internautes. Ja ho veuen, milions de persones que cada dia exploren la xarxa a través de diversos cercadors, essencialment el de Google i moltes d’elles ho fan a través de dispositius mòbils que portem a la butxaca.
En la nova era de la participació dels nous consumidors ja no volem limitar-nos a rebre informació sobre un nou producte o servei. El públic consumidor vol interactuar i formar part del procés. D’aquí la importància de tenir els suports de comunicació actius, vius i amb possibilitats de participació. El web de qualsevol organització és un exemple.
La importància del posicionament SEO
Al món hi ha 1.300 milions de llocs web el que origina una gran quantitat de continguts, encara que solament menys de 200 milions d’aquests portals web estan actius diàriament. Aparèixer entre els primers resultats de qualsevol cercador és molt important per a qualsevol organització que vulgui generar trànsit cap al seu lloc web perquè els motors de cerca generen la majoria de les visites. De fet, la major part dels ciutadans descobreix una nova pàgina web o un bloc a través dels cercadors. A Espanya són el 93% dels ciutadans els que utilitzen els cercadors per trobar la informació que desitja a internet.
Quan una persona busca un determinat producte o tema, escriu només dues o tres paraules clau en el cercador i quan li aporta el resultat de la recerca només visita els llocs que surten a les dues primeres pàgines. És evident que hem de fer un esforç per conèixer els criteris d’indexació de les pàgines web emprats pels motors de cerca.
Els experts en posicionament web apunten algunes de les claus que els cercadors tenen en compte a l’hora d’aportar resultats: publicar contingut de qualitat, original i rellevant; actualitzar constantment, posar enllaços que aportin qualitat, tenir en compte les paraules clau, tenir un títol únic de la web, i no disposar de diverses pàgines que generen confusió.
Parlem dels blogs corporatius
Els blocs corporatius també s’han convertit en una altra eina de comunicació eficaç. L’invent dels blocs es va produir el 1999 gràcies a Pyra Labs que va crear Blogger, una eina per publicar gratuïtament textos i imatges. L’adquisició de la companyia per part de Google en l’any 2003 va generar l’explosió de blocs a tot el món.
A diferència de la informació que podem oferir al web corporatiu els blocs ofereixen un llenguatge col·loquial, informació amb opinió, conversa en xarxa, i crea una comunitat amb els mateixos hàbits i interessos. Per a molts lectors de blocs, aquests canals ofereixen una font complementària, un mitjà de comunicació alternatiu als mitjans tradicionals siguin de paper o digitals, un canal d’informació professional i una font fiable entre consumidors o experts que aporten coneixement.
Web i Blog, dues eines de comunicació. Dues maneres de penetrar en la ment dels consumidors i dos suports que ben utilitzats ens ajudaràn a millorar la comunicació. Si qualsevol organització els té oblidats o mal treballats ja sap què ha de fer.
0 Comentaris