Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Imma Amadeo al podcast Parlem amb Síntesi

per | 23/03/2022 | Comunicació, General, Podcasts | 0 comentaris

Imma Amadeo és directora de Comunicació de la Fundació Champagnat. Els Germans Maristes van constituir l’any 1991 la Fundació Champagnat per a la gestió de les obres de l’Institut a Catalunya. La Fundació aglutina 14 obres socials i 10 escoles, amb un model educatiu en i amb valors dedicar a la formación integral de la persona i del qual destaca l’acompanyament a alumnes i famílies i l’atenció personalitzada, a la diversitat, a les dificultats d’aprenentatge i també a les altes capacitats.

La comunicació és determinant. La seva estratègia passa per informar internament pares i alumnes de les seves activitats i també per donar a conèixer externament la seva missió educativa. Comunicar des de les emocions és una de les pautes que fan servir en la seva estratègia.

Escolta el capítol complet amb Inma Amadeo aquí:

Ir a descargar

L’àmbit de l’educació el fa diferent a l’hora de comunicar-ho?

Els grans paràmetres de la comunicació, que són la claredat i la transparència, formen part de la pròpia estructura de la comunicació; així que les coses no són gaire diferents d’altres àmbits. Transmetem valors i expliquem què i qui som.

Quin públic és més important per a vosaltres, l’intern o l’extern?

Tots dos són importants. Una bona comunicació externa serà efectiva si la interna funciona. El públic intern ha de conèixer molt bé allò que fem.

Evangelitzar internament no?

Sí, perquè la nostra missió surt molt del cor. Educar és estimar. I posar en valor allò que es fa des de la defensa dels drets dels nens és fonamental.

Parles d’amor. Com es comunica amb amor?

Tota la feina es fa amb amor perquè té una part molt important de vocacional. Per a l’educació dels nens l’amor és molt present perquè la importància del que fem és essencial en la seva formació.

A la Fundació es parla de voluntariat i això segurament està molt vinculat a la gent jove. Com es fan servir les xarxes socials, que avui dia tenen tant d’impacte entre els joves?

Les utilitzem totes. Però, per exemple, a Instagram tenim una gran acceptació. L’eina de xarxes socials és molt potent. Cada xarxa té un llenguatge diferent i el que intentem és difondre el projecte. També utilitzem newsletter, pàgina web, etc.

I els mitjans tradicionals?

Tot té el seu moment. No podem obviar que les coses han canviat i tenir unes bones xarxes pròpies proporciona molta potència. Però amb els mitjans es té un gran àmbit d’influència. Som un element transformador i això també té interès pels mitjans. Al final, els uns i els altres són protagonistes de transmetre la nostra missió.

El que es diu i què es fa és la millor manera de construir la reputació de Maristes?

Diria que sí. No cal mentir ni fingir. Nosaltres tenim un “producte” molt bo i allò que comuniquem reflecteix allò que som i allò que fem. El nostre projecte educatiu és transformador i es fa una feina enorme en la protecció de la infància. No cal fer res diferent que explicar la veritat. El que expliquem és allò que fem.

Objectius per a l’any 2022?

Consolidar la cultura de la comunicació a la nostra organització. Acabem d’estrenar un pla de comunicació molt ambiciós que m’agradaria implementar.

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena un nou espai de podcasting dedicat a la comunicació

Síntesi estrena un nou espai de podcasting dedicat a la comunicació

A la fotografia, Agustí Rodríguez Síntesi posa en marxa un nou espai en format podcasting on quinzenalment oferirà entrevistes amb responsables de comunicació d’empreses, institucions i organismes. Aquest nou espai, “Parlem amb Síntesi”, permetrà conèixer i...

Les newsletter com a eina de comunicació

Les newsletter com a eina de comunicació

Informació i vendes es confonen molt sovint Que aixequi la mà qui no rep diàriament al seu compte de correu electrònic alguna newsletter ja sigui informativa o de producte. És evident que cada matí quan obrim la tapa de l'ordinador i activem el nostre compte apareixen...

Twitter