Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Els 5 articles més llegits de 2023

per | 12/12/2023 | Comunicació, General | 0 comentaris

D’aquí poc més d’un parell de setmanes acomiadarem un any intens. Al llarg d’aquests 365 dies, des del bloc de Síntesi us hem parlat d’intel·ligència artificial, de llenguatge clar, de nous formats i tendències… Curiosament, però, els articles que encapçalen el rànquing dels més llegits del 2023 tracten de qüestions que estan a la base de la pràctica comunicativa diària: com fer un bon discurs, perquè és important la comunicació interna o qui ha de fer de portaveu a les organitzacions, entre d’altres. 

De fet, cap dels cinc articles més llegits ha estat escrit aquest any i tots segueixen vigents, malgrat el pas del temps. Segurament deu ser cosa de l’algoritme de Google, però m’ha semblat una dada curiosa. Si vosaltres també teniu curiositat, us convido a rellegir-los: 

1. Els discursos, una eina de comunicació que val la pena tenir-ne cura

El primer lloc del rànquing l’ocupa aquest article que parla sobre com escriure articles impactants. Algunes de les claus: preparar i practicar el discurs, tenir clar el missatge i explicar una història que connecti amb l’audiència d’una manera lògica, ordenada, breu i simple.

2. Un bon diagnòstic, la base d’una bona comunicació corporativa

L’article destaca la importància de fer un bon diagnòstic per a una bona comunicació corporativa. Sense una anàlisi prèvia de la situació, els objectius, els públics i els missatges, no es pot dissenyar una estratègia adequada ni triar els canals ni les accions més apropiades.

3. Els límits de la comunicació

Un tema clàssic que, per més que passin els anys, continua vigent. Clients que volen aparèixer als mitjans de comunicació mitjançant una estratègia de comunicació i relacions públiques gratuïta, que haurien d’apostar per una estratègia de branded content o de continguts pagats.  Que aixequi la mà qui no s’hi ha trobat mai!

4. Qui ens ha de fer de portaveu?

Quan les coses van bé, són poques les organitzacions que disposen de portaveus formats i entrenats. Però quan les coses van malament, totes voldrien tenir-ne un. Comptar amb un portaveu és essencial per a totes les organitzacions i no és tan important la seva procedència professional com les seves habilitats i la seva preparació. 

5. La comunicació interna, una oportunitat

Malgrat que encara hi ha qui no ho veu així, la comunicació interna constitueix una gran oportunitat. Millora la gestió del capital humà, impulsa la motivació dels equips, crea un clima de confiança, millora el rendiment i construeix una cultura comuna.

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

“Blanes, vides arran de mar” és un curt documental, dirigit per l’equip de Síntesi i produït per l’Ajuntament de Blanes, que vol posar en valor la situació estratègica del port pesquer i la seva importància en l’entramat econòmic i social del municipi i de les...