Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Com comunicar la incertesa?

per | 30/03/2020 | Comunicació, Comunicació de crisis | 0 comentaris

Un dels principals reptes als quals ens enfronta aquesta crisi és que obre innombrables interrogants i, per a molts d’ells, no tenim totes les respostes. Les societats occidentals es manegen terriblement malament en la incertesa, ja que se sustenten en objectius, certeses, KPIs, pressupostos, previsions i dades objectives. Per tant, el repte comunicatiu és encara més gran, ja que hem de tranquil·litzar als nostres stakeholders interns i externs però sense tenir massa certesa sobre els esdeveniments a curt termini i, encara menys, a futur.

Llavors, què podem fer? I Com ho podem fer?

En situacions de crisi, mai hem de perdre de vista quatre conceptes fonamentals en la comunicació:

  • Comunicar empatia i amb empatia posant en primer lloc les persones.
  • Explicar amb claredat el que estem fent davant de la situació.
  • Exhibir responsabilitat, compromís i voluntat de superació i demanar implicació.
  • Anunciar propers passos.

Si analitzem moltes de les comunicacions que empreses i organitzacions estan transmetent, hi ha alguns exemples excel·lents de comunicació que podríem resumir en aquests tres conceptes:

  • Us transmetem el nostre suport i comprensió en aquests moments tan complicats.
  • Hem pres totes les mesures recomanades per les autoritats sanitàries per protegir la salut de tots.
  • Des d’avui mateix estem treballant perquè quan la situació torni a la normalitat, tornem a gaudir de…

Per primera vegada, hem vist com moltes organitzacions han sabut aplicar els conceptes bàsics de la comunicació de crisi, fins i tot anticipant-se a altres sectors com les administracions públiques. I, per primer cop, també, veiem que per fi els públics interns són els primers destinataris d’aquesta comunicació

Us deixem alguns exemples de molt diversos àmbits però que tenen en comú aquestes tres característiques i us animem a posar-ho en pràctica a les vostres empreses o organitzacions si és que encara no ho esteu fent.

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena un nou espai de podcasting dedicat a la comunicació

Síntesi estrena un nou espai de podcasting dedicat a la comunicació

A la fotografia, Agustí Rodríguez Síntesi posa en marxa un nou espai en format podcasting on quinzenalment oferirà entrevistes amb responsables de comunicació d’empreses, institucions i organismes. Aquest nou espai, “Parlem amb Síntesi”, permetrà conèixer i...

Les newsletter com a eina de comunicació

Les newsletter com a eina de comunicació

Informació i vendes es confonen molt sovint Que aixequi la mà qui no rep diàriament al seu compte de correu electrònic alguna newsletter ja sigui informativa o de producte. És evident que cada matí quan obrim la tapa de l'ordinador i activem el nostre compte apareixen...

Twitter