Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Aurora Masip al podcast Parlem amb Síntesi

per | 6/04/2022 | General, Podcasts | 0 comentaris

Aurora Masip és Directora de Comunicació i Donació del Banc de Sang i Teixits l’entitat que aglutina i coordina totes les donacions de Catalunya tant de sang com d’òrgans, plasma, teixits, cordons umbilicals, llet materna o medul·la òssia. A l’hora d’explicar què són i que es dediquen, ho defineix de manera molt gràfica: salvem vides. És una ferma defensora que els responsables de comunicació han d’estar als òrgans de direcció de les empreses per poder conèixer, sense intermediaris, tot allò que pugui i hagi de ser comunicat, tant internament com externament.

Podeu escoltar el capítol sencer amb Aurora Masip aquí:

Ir a descargar

¿Quins són els vostres públics prioritaris?

A mi, m’agrada parlar de ” nostre perquè”. Si saps el “perquè” saps trobar el “per a com”. El nostre és aconseguir que les persones malaltes puguin trobar solució a les seves malalties i que els ciutadans sans sàpiguen que donant una mica poden ajudar a salvar vides.

¿La solidaritat ajuda a comunicar millor?

Per descomptat. Tot allò que comuniquem sempre té una mirada positiva. La solidaritat és important però també hi ha un punt d’exigència perquè el ciutadà dóna a canvi de res i això ens obliga a ser molt escrupolosos en tot allò que fem i que tot es pugui explicar de la manera més transparent possible.

La comunicació líquida; transparència, demostrar que el que es diu es fa ¿no?

Sí; perquè tot allò que no pots explicar no es pot fer. Totes les decisions que prenem han de ser transparents. Per això des del nostre departament fem totes les preguntes possibles per poder explicar amb la major claredat possible el que es fa al Banc de Sang i Teixits.

Com es porta la relació amb el Departament de Salut, de què depeneu?

Des de la confiança. És una relació fàcil i positiva. Tenim total autonomia i compartim dubtes en el cas que sorgeixin en el dia a dia.

Una reivindicació històrica és que els responsables de comunicació siguin als òrgans de decisió de les companyies, empreses i organismes. Em consta que ets una ferma defensora daquesta idea

Un dels treballs més importants dels Directors de Comunicació és ajudar a prendre decisions a les organitzacions. La nostra obsessió és connectar amb els públics, i les organitzacions que no tenen la mirada de connectar amb els públics perden una gran oportunitat.

De vegades hi ha temor de comunicar.

Si hi ha temor, és un error. Avui dia no només és una necessitat, sinó que s’ha convertit en una exigència social. No podem fer res que no es pugui traslladar a l’exterior. Avui tot se sap. No hi ha secrets. Els DIRCOM hem d’estar als nuclis de decisió.

¿On es comença a construir la vostra reputació?

Des de la direcció. La reputació és el mirall, ho impregna tot. Qualsevol campanya construeix la reputació, però des de la direcció es trasllada a tothom.

Hi ha qui defensa que la comunicació avui és més audiovisual que mai. ¿Què opines sobre aquesta tesi?

Tenim un repte al davant. A mi m’agradaria fer més audiovisual del que fem. Sóc molt fan d’anuncis i campanyes que connecten i estem treballant en aquesta línea.

Són formats que connecten més, amb un públic jove sobretot.

En breu posem en marxa un canal de Tik Tok perquè siguin els propis donants que facin els seus vídeos, continguts, utilitzant el seu llenguatge i la seva manera de veure l’experiència de donar sang. La nostra missió és que tothom ho faci seu, perquè fer-se donant és una manera de donar una part de tu.

Com veus la comunicació del 2030?

Una comunicació que estigui a l’eix de les decisions de les empreses. Que parli el llenguatge de la gent del carrer. La comunicació és una oportunitat per humanitzar-nos. M’agradaria que les direccions de comunicació siguin més humanes, més transparents i que s’acostin a la societat.

Reptes per a aquest nou any 2022.

Creure’ns des de les direccions de comunicació que el nostre criteri és el bo. Com a l’esport, tothom sembla entendre, però els experts, hem de pensar que els nostres criteris són els bons, perquè hem estudiat o tenim l’experiència. Que les decisions sobre comunicació depenguin plenament de nosaltres.

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena un nou espai de podcasting dedicat a la comunicació

Síntesi estrena un nou espai de podcasting dedicat a la comunicació

A la fotografia, Agustí Rodríguez Síntesi posa en marxa un nou espai en format podcasting on quinzenalment oferirà entrevistes amb responsables de comunicació d’empreses, institucions i organismes. Aquest nou espai, “Parlem amb Síntesi”, permetrà conèixer i...

Les newsletter com a eina de comunicació

Les newsletter com a eina de comunicació

Informació i vendes es confonen molt sovint Que aixequi la mà qui no rep diàriament al seu compte de correu electrònic alguna newsletter ja sigui informativa o de producte. És evident que cada matí quan obrim la tapa de l'ordinador i activem el nostre compte apareixen...

Twitter