Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

6 raons per les quals has de tenir un pla de comunicació 

per | 11/04/2023 | Comunicació, Comunicació corporativa, General | 0 comentaris

Vivim en un món on els canvis es produeixen a una velocitat vertiginosa en tots els àmbits, també en el de la comunicació. Cada cop tenim a l’abast més informació, però al mateix temps cada cop estem més desinformats. No paren d’aparèixer noves xarxes socials i noves formes de comunicar-nos. Els mitjans de comunicació han perdut el control de la comunicació i han deixat de ser els referents. Les persones anònimes s’han convertit en influencers i tenen la capacitat de moure muntanyes. Els canals de comunicació s’han multiplicat i la complexitat de la comunicació corporativa no ha parat de créixer de manera exponencial. En aquest context, disposar d’un pla estratègic de comunicació és més important que mai. 

T’expliquem 6 raons per les quals tenir un pla de comunicació és una inversió imprescindible per a qualsevol organització:

  1. Per saber qui som, qui volem ser i on volem arribar. Pot semblar una obvietat, però no ho és. El pla de comunicació és una oportunitat única per reflexionar sobre qui som, què fem, quins són els nostres públics potencials, què volem explicar-los, com volem fer-ho i quins resultats volem aconseguir. Sense aquesta reflexió, la nostra comunicació serà erràtica, inconsistent, improvisada, desorientada i així ens percebrà el nostre entorn.
  1. Per a què ens coneguin. A Síntesi, ja fa molts anys que ho diem. Si tu no dius el que fas, algú altre dirà el que no fas. Ja fa molts anys que el silenci no és rendible, però avui més que mai la societat demana i exigeix transparència a les empreses. I això només vol dir una cosa: ens hem d’explicar als nostres públics perquè sàpiguen què fem, quins són els nostres valors, com els podem ajudar i es comprometin amb nosaltres. Tant és si la nostra empresa fa productes molt innovadors o és un petit negoci de poble, si no expliquem qui som i què fem, ningú no ho sabrà.
  1. Per a què ens reconeguin. Tenir un pla de comunicació fa més fortes les empreses i organitzacions. Construeix reputació, crea vincles i actua com a un protector davant de possibles situacions de crisi, ja que permet crear aliances i teixir complicitats.
  1. Per aconseguir notorietat. En el món en el que vivim, no n’hi ha prou amb què els nostres públics ens coneguin, hem d’aconseguir notorietat. El pla de comunicació ens permet tenir una imatge sòlida i coherent, comunicar-nos de manera efectiva, construir una comunitat informada i compromesa i augmentar la visibilitat de l’empresa als mitjans de comunicació.
  1. Per disposar d’un mapa de carreteres que ens ajudi a arribar allà on volem. Tinguin un pla de comunicació o no, totes les empreses comuniquen. La gran diferència entre les unes i les altres és que les que tenen un pla de comunicació saben on volen anar i com arribar-hi, mentre que les altres canvien de rumb segons bufa el vent, es desvien, es perden i deixen bous i esquelles al llarg del camí. 
  1. Per impulsar i motivar els teus equips. La comunicació és fonamental per impulsar i motivar els equips humans de les empreses. Sense comunicació no hi ha treball en equip, ni col·laboració entre departaments, ni sentiment de pertinença, ni ambaixadors interns. I en un món on les persones cada cop son més importants, ningú es pot permetre el luxe d’oblidar la comunicació amb les persones dels seus equips.

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

“Blanes, vides arran de mar” és un curt documental, dirigit per l’equip de Síntesi i produït per l’Ajuntament de Blanes, que vol posar en valor la situació estratègica del port pesquer i la seva importància en l’entramat econòmic i social del municipi i de les...