Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

L’error del ‘perfil baix’ en comunicació

per | 18/06/2024 | Blog, Comunicació, General | 0 comentaris

La comunicació és quelcom inherent a l’ésser humà. En siguem conscients o no, les persones sempre comuniquem. Comuniquem amb el que diem, però també amb el que no diem; comuniquem amb el que fem, però també amb el que no fem; comuniquem amb els nostres gestos, amb la manera com vestim, amb els col·lectius als que pertanyem… Comuniquem amb tot i sempre, perquè la comunicació és fonamental per a la interacció humana.

I el mateix succeeix a les organitzacions. Els agradi o no, sempre comuniquen. Fins i tot quan la consigna és el silenci comunicatiu o el perfil baix

Aquestes organitzacions solen operar de manera discreta, tenen una presència limitada als mitjans de comunicació i a les xarxes socials, interactuen poc amb els seus públics i la seva comunicació, tant interna com externa, és mínima. Perceben la comunicació més com un enemic que com un aliat i obliden que el seu silenci comunicatiu diu molt d’elles. A nivell extern, una empresa de perfil baix genera desconeixement, desconfiança i poca credibilitat. Mentre que a nivell intern provoca desinformació, desconnexió, desmotivació, desafecció i ineficiència. 

Personalment, soc de l’opinió que cap organització pot permetre’s el luxe de tenir un perfil baix comunicatiu. Una bona estratègia de comunicació és essencial no només per a la visibilitat de l’empresa, sinó també per al seu creixement i sostenibilitat a llarg termini. 

5 raons per què és important comunicar

1. Millora la reputació: Una comunicació activa i ben gestionada ajuda a construir i mantenir una imatge i una reputació positives. I molt important, és la millor aliada en situacions de crisi.

2. Augmenta la confiança: Quan comuniquem de manera transparent i constant, generem confiança entre els nostre clients, socis comercials i altres públics d’interès. La transparència és clau per establir relacions sòlides i duradores.

3. Fomenta la cultura corporativa: Una bona comunicació interna fomenta una cultura organitzativa forta. Els empleats se senten més connectats, informats i motivats quan reben informació regular i clara sobre els objectius, els èxits i els canvis dins de l’empresa.

4. Ajuda a la captació de talent: Les organitzacions amb una comunicació eficaç són més atractives per als potencials empleats. 

5. Contribueix a implementar canvis: Les empreses que comuniquen bé poden implementar canvis amb més facilitat i menys resistència. 

A Síntesi us podem ajudar a perdre la por a comunicar i crear una estratègia de comunicació adequada a les necessitats de la vostra organització, i us acompanyarem perquè la seva implantació sigui un èxit. Ens agradarà molt escoltar-vos!

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

“Blanes, vides arran de mar” és un curt documental, dirigit per l’equip de Síntesi i produït per l’Ajuntament de Blanes, que vol posar en valor la situació estratègica del port pesquer i la seva importància en l’entramat econòmic i social del municipi i de les...