La comunicació és quelcom inherent a l’ésser humà. En siguem conscients o no, les persones sempre comuniquem. Comuniquem amb el que diem, però també amb el que no diem; comuniquem amb el que fem, però també amb el que no fem; comuniquem amb els nostres gestos, amb la manera com vestim, amb els col·lectius als que pertanyem… Comuniquem amb tot i sempre, perquè la comunicació és fonamental per a la interacció humana.
I el mateix succeeix a les organitzacions. Els agradi o no, sempre comuniquen. Fins i tot quan la consigna és el silenci comunicatiu o el perfil baix.
Aquestes organitzacions solen operar de manera discreta, tenen una presència limitada als mitjans de comunicació i a les xarxes socials, interactuen poc amb els seus públics i la seva comunicació, tant interna com externa, és mínima. Perceben la comunicació més com un enemic que com un aliat i obliden que el seu silenci comunicatiu diu molt d’elles. A nivell extern, una empresa de perfil baix genera desconeixement, desconfiança i poca credibilitat. Mentre que a nivell intern provoca desinformació, desconnexió, desmotivació, desafecció i ineficiència.
Personalment, soc de l’opinió que cap organització pot permetre’s el luxe de tenir un perfil baix comunicatiu. Una bona estratègia de comunicació és essencial no només per a la visibilitat de l’empresa, sinó també per al seu creixement i sostenibilitat a llarg termini.
5 raons per què és important comunicar
1. Millora la reputació: Una comunicació activa i ben gestionada ajuda a construir i mantenir una imatge i una reputació positives. I molt important, és la millor aliada en situacions de crisi.
2. Augmenta la confiança: Quan comuniquem de manera transparent i constant, generem confiança entre els nostre clients, socis comercials i altres públics d’interès. La transparència és clau per establir relacions sòlides i duradores.
3. Fomenta la cultura corporativa: Una bona comunicació interna fomenta una cultura organitzativa forta. Els empleats se senten més connectats, informats i motivats quan reben informació regular i clara sobre els objectius, els èxits i els canvis dins de l’empresa.
4. Ajuda a la captació de talent: Les organitzacions amb una comunicació eficaç són més atractives per als potencials empleats.
5. Contribueix a implementar canvis: Les empreses que comuniquen bé poden implementar canvis amb més facilitat i menys resistència.
A Síntesi us podem ajudar a perdre la por a comunicar i crear una estratègia de comunicació adequada a les necessitats de la vostra organització, i us acompanyarem perquè la seva implantació sigui un èxit. Ens agradarà molt escoltar-vos!
Aquesta comunicació no és de perfil baix