Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

L’error del ‘perfil baix’ en comunicació

per | 18/06/2024 | Blog, Comunicació, General | 1 comment

La comunicació és quelcom inherent a l’ésser humà. En siguem conscients o no, les persones sempre comuniquem. Comuniquem amb el que diem, però també amb el que no diem; comuniquem amb el que fem, però també amb el que no fem; comuniquem amb els nostres gestos, amb la manera com vestim, amb els col·lectius als que pertanyem… Comuniquem amb tot i sempre, perquè la comunicació és fonamental per a la interacció humana.

I el mateix succeeix a les organitzacions. Els agradi o no, sempre comuniquen. Fins i tot quan la consigna és el silenci comunicatiu o el perfil baix

Aquestes organitzacions solen operar de manera discreta, tenen una presència limitada als mitjans de comunicació i a les xarxes socials, interactuen poc amb els seus públics i la seva comunicació, tant interna com externa, és mínima. Perceben la comunicació més com un enemic que com un aliat i obliden que el seu silenci comunicatiu diu molt d’elles. A nivell extern, una empresa de perfil baix genera desconeixement, desconfiança i poca credibilitat. Mentre que a nivell intern provoca desinformació, desconnexió, desmotivació, desafecció i ineficiència. 

Personalment, soc de l’opinió que cap organització pot permetre’s el luxe de tenir un perfil baix comunicatiu. Una bona estratègia de comunicació és essencial no només per a la visibilitat de l’empresa, sinó també per al seu creixement i sostenibilitat a llarg termini. 

5 raons per què és important comunicar

1. Millora la reputació: Una comunicació activa i ben gestionada ajuda a construir i mantenir una imatge i una reputació positives. I molt important, és la millor aliada en situacions de crisi.

2. Augmenta la confiança: Quan comuniquem de manera transparent i constant, generem confiança entre els nostre clients, socis comercials i altres públics d’interès. La transparència és clau per establir relacions sòlides i duradores.

3. Fomenta la cultura corporativa: Una bona comunicació interna fomenta una cultura organitzativa forta. Els empleats se senten més connectats, informats i motivats quan reben informació regular i clara sobre els objectius, els èxits i els canvis dins de l’empresa.

4. Ajuda a la captació de talent: Les organitzacions amb una comunicació eficaç són més atractives per als potencials empleats. 

5. Contribueix a implementar canvis: Les empreses que comuniquen bé poden implementar canvis amb més facilitat i menys resistència. 

A Síntesi us podem ajudar a perdre la por a comunicar i crear una estratègia de comunicació adequada a les necessitats de la vostra organització, i us acompanyarem perquè la seva implantació sigui un èxit. Ens agradarà molt escoltar-vos!

1 Comment

  1. Toni

    Aquesta comunicació no és de perfil baix

    Reply

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Notícies

Síntesi celebra 30 anys amb una gran festa

Síntesi celebra 30 anys amb una gran festa

Més de 150 persones ens van acompanyar a l’acte central de la celebració dels primers 30 anys de Síntesi: una festassa a l’Hotel Casa Fuster de Barcelona. L’acte va tenir moments per a la reflexió (sobre comunicació, és clar) i també per a la diversió, i va ser el...