Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

El metavers: desafiaments en l’àmbit de la comunicació

per | 1/02/2022 | Comunicació, General | 0 comentaris

En els últims mesos hem sentit a parlar molt de la paraula metavers, sense saber gaire bé a què es referia i a qui afectaria. Això, unit al canvi de nom de Facebook el fundador del qual Mark Zuckerberg anunciava que passava a dir-se Meta, va generar un gran interès a tot el món.

Si el 2021 va ser un any amb un alt nivell de digitalització, degut en part a la pandèmia de Covid-19 que estem vivint; 2022 arriba molt fort en el terreny de la innovació.

Però, què és realment el metavers? El metavers és aquest univers virtual que cobra vida, acostant-se cada cop més a la realitat. És a dir, el metavers va una mica més enllà del món virtual perquè, ja que no només ens connectarem utilitzant aquells dispositius preparats per a això, com les ulleres de realitat virtual, sinó que serà com una mena de realitat alternativa en la qual podrem fer les mateixes coses que fem avui dia fora de casa, però amb un valor afegit, no caldrà moure’s de l’habitació. És a dir, pensem que es tractaria d’un món real complet però digital on amb el nostre avatar en 3D podrem experimentar a través dels seus ulls, una realitat digital tan activa i atractiva com la física. Des del sofà de casa podrem anar de compres, viatjar, assistir a un concert, a una consulta mèdica o fins i tot a la Universitat, entre d’altres activitats. Us ho imagineu?

Si tot això és possible de manera digital, cal tenir en compte que la comunicació i l’entreteniment també hauran de buscar el seu espai. Les persones ens hem anat adaptant de forma molt ràpida als nous hàbits de consum, formes de comunicació i d’entreteniment, moltes vegades per l’avenç vertiginós de la tecnologia i moltes altres per necessitat. Per això, el metavers és una de les tendències que cal seguir molt de prop, per entendre quines implicacions i desafiaments plantejarà de cara al futur.

Oportunitats dels mitjans de comunicació al metavers

Els mitjans de comunicació no poden ni han de ser aliens a aquest nou univers digital, i ja han començat a desenvolupar les noves estratègies. Per exemple, el diari El Economista va obrir el mes de desembre passat la primera corresponsalia d’un mitjà de comunicació a metavers, on genera material informatiu gairebé diàriament i aposta per aproximar-se als nous entorns.

Però no només és possible llançar periodistes virtuals que cobreixin o informin des del món digital; un usuari a metavers podria trobar-se una revista, llegir-la i compartir-la amb altres persones en aquest univers. I a més la seva experiència podria completar-se amb un accés virtual a la zona on es desenvolupa la notícia, per exemple.

A mesura que el món va canviant, sobretot a l’era post Covid-19, i les tendències de màrqueting digital segueixen el seu ritme, el món empresarial també s’ha d’adaptar per sobreviure i oferir un contingut diferencial als usuaris. Les marques no tenen altra opció que estar al corrent d’aquests canvis per connectar amb èxit amb la seva audiència; tot i que perquè els metaversos es converteixin en un “present total” han de passar encara “diversos anys”, definitivament estem davant un gran canvi de paradigma.

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

“Blanes, vides arran de mar” és un curt documental, dirigit per l’equip de Síntesi i produït per l’Ajuntament de Blanes, que vol posar en valor la situació estratègica del port pesquer i la seva importància en l’entramat econòmic i social del municipi i de les...