Vivim en una societat on l’ego empresarial trepitja cada vegada més fort en els mitjans de comunicació. Les companyies busquen la màxima notorietat, diferenciació i empatia entre els seus públics; però per aconseguir això, hi ha tot un equip de comunicació al darrere que lluita cada dia per aconseguir el major impacte en mitjans de la companyia.
Als professionals que ens dediquem a la comunicació corporativa, sempre ens semblaran pocs els clippings assolits i sempre buscarem la forma d’augmentar la quantitat i qualitat d’aquestes aparicions en mitjans. El treball és més efectiu quan s’aprofita cada oportunitat de contactar amb el periodista, per això és essencial desenvolupar una estreta i duradora relació amb ells.
Però, com aconseguir una relació cordial amb els mitjans?
Pensem que la relació amb els mass media ha de plantejar-se com un objectiu en si mateix i no només per aconseguir un fi. El camí és ardu però els periodistes respondran millor si no senten utilitzats només quan a l’empresa li convé, sinó quan se’ls proporciona la informació que realment demanen. Una informació de qualitat i rellevant.
Hem de contactar amb ells sovint, fins i tot quan estiguem en “temporada baixa de notícies”, és a dir, quan no tinguem un tema per vendre’ls. Independentment de si realitzarem el llançament d’un producte o servei, és imprescindible treballar el contacte amb els periodistes de manera proactiva, preferiblement per correu electrònic o mitjançant xarxes socials, ja que solen estar molt ocupats per parlar per telèfon. Si ho fem regularment, familiaritzarem als periodistes amb els nostres noms i amb el nostre client, el que ens pot donar un clar avantatge respecte a la resta de professionals que es posen en contacte amb ells.
Siguem honestos, els periodistes reben cada dia nombroses notes de premsa i un gran percentatge d’elles no està relacionada amb els temes sobre els quals escriuen. Per tant, és clau que sapiguem a qui ens estem dirigint, a què es dedica, de què escriu o què li agrada, per així poder seduir.
Siguem honestos, els periodistes reben cada dia nombroses notes de premsa i un gran percentatge d’elles no està relacionada amb els temes sobre els quals escriuen. Per tant, és clau que sapiguem a qui ens estem dirigint, a què es dedica, de què escriu o què li agrada, per així poder “seduir”.
Hem de generar sinèrgies de treball, demostrant com de positiu pot ser treballar junts. Pensem que s’ha d’oferir una estratègia win – win. Si aconseguim captar l’interès del periodista, se’ns obrirà una meravellosa oportunitat per generar cobertura i, si a més hem causat una bona impressió, probablement el periodista vulgui tornar a col·laborar amb nosaltres. Expressem sempre el nostre agraïment i reforcem la nostra relació amb ells. Una comunicació continuada és essencial per desenvolupar relacions sòlides i duradores.
Així, els mitjans de comunicació es converteixen en un poderós aliat. Cultivar i mantenir una bona relació personal amb ells és clau per ajudar les empreses a assolir els seus objectius.
La base de l’èxit en la nostra estratègia amb els periodistes està marcada, en gran mesura, per les relacions humanes que siguem capaços d’establir. En definitiva, busquem el moment perfecte i el tema adequat. Valorem el seu temps i, el més important, no els venguem fum.
0 Comentaris