Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Cinc aspectes que poden posar en risc el teu pla de comunicació interna

per | 19/03/2024 | Blog, Comunicació interna, General | 0 comentaris

Ets un motivat de la comunicació interna i finalment, després d’anys batallant per implantar-la a la teva empresa o organització, has aconseguit redactar el teu primer pla de comunicació interna i ha arribat el moment d’aplicar-lo. Amb tot el que t’ha costat arribar fins aquí, vols que el pla sigui tot un èxit. Per garantir-ho, però, hi ha cinc aspectes que no pots descuidar, perquè el poden posar en risc:


1. La importància de disposar de recursos humans i econòmics.

Si bé és cert que les persones que treballem en l’àmbit de la comunicació estem acostumades a fer meravelles amb molt pocs recursos, no és menys cert que implantar un pla de comunicació interna o externa requereix, si més no, temps de dedicació. No n’hi ha prou amb intentar tirar-lo endavant “entre tots”. La bona voluntat pot ajudar, però no és suficient. Cal designar, com a mínim, una persona responsable de la comunicació interna i, a ser possible, dotar el pla de comunicació interna amb suficients recursos econòmics per al seu desenvolupament.


2. La manca de compromís de direcció o de gerència.

La participació activa i el suport de la direcció o gerència són crucials per a l’èxit d’un pla de comunicació interna. Si els líders no estan compromesos, difícilment els empleats ho estaran.

3. La resistència al canvi de les organitzacions.

La implantació d’un pla de comunicació interna sempre és un repte, però molt més si és el primer. A la majoria de les persones no els agraden els canvis i s’hi resisteixen sovint. Podrem superar aquestes resistències amb informació, participació, formació, lideratge i suport emocional.


4. Una mala selecció dels canals de comunicació.

Utilitzar els canals de comunicació incorrectes o inadequats pot minvar l’eficàcia del pla. Té sentit tenir una intranet corporativa si una part de la meva plantilla no té accés a un ordinador? Cal un canal de WhatsApp si els equips treballen amb Teams? Té sentit obrir un Yammer en una plantilla essencialment analògica? És important plantejar-se aquest tipus de preguntes a l’hora de triar els canals que millor arribin als diferents grups d’empleats i que siguin coherents amb la cultura de l’organització.


5. La manca de coherència i consistència.

Si els missatges i els canals no són coherents, o si hi ha contradiccions entre els diferents nivells de l’organització, els empleats podrien confondre’s o perdre la confiança en el pla. Per exemple, no podem presumir de ser una organització oberta i transparent quan en l’àmbit intern som jeràrquics i opacs.


Si no voleu que el vostre pla de comunicació interna passi sense pena ni glòria, tingueu en compte aquests cinc bàsics. Us ajudaran a encarrilar del tot la implantació del pla que tant ha costat aconseguir.

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

“Blanes, vides arran de mar” és un curt documental, dirigit per l’equip de Síntesi i produït per l’Ajuntament de Blanes, que vol posar en valor la situació estratègica del port pesquer i la seva importància en l’entramat econòmic i social del municipi i de les...