10 llibres sobre comunicació personal i empresarial

By on 23/04/19 in Comunicació, General | 0 comments

Aprofitant el fantàstic marc de Sant Jordi, us recomanem 10 llibres que han marcat la nostra manera d’entendre la comunicació, tant personal com empresarial.

 


1/ Así es la nueva comunicación

El penúltim llibre del Director de Síntesi, Jordi Martínez, segueix més vigent que mai. En ell es desgrana el canvi de paradigma de la comunicació corporativa actual, el qual inclou la segmentació de la comunicació a les empreses, el paper actual dels mitjans de comunicació, la pèrdua de confiança cap a les organitzacions o el nou poder que han adquirit els ciutadans com a líders d’opinió

2/ El fin de una época

És la reflexió lúcida sobre una vida professional d’Iñaki Gabilondo, en un entorn en plena transformació. Un text personal que no eludeix assumptes espinosos i denota no solament una justificada passió pel periodisme sinó també la por de la desvirtuació d’un ofici necessari.

 

3/ Intel·ligència no verbal

Aquest és l’últim llibre de Teresa Baró, especialista en comunicació personal i col·laboradora en diferents mitjans de comunicació. Hi trobaràs recursos per desenvolupar el teu talent comunicatiu i descobriràs com el domini del llenguatge no verbal pot ser la clau de l’èxit.

 

4/ La reinvención del New York Times

L’objectiu principal del darrer llibre d’Ismael Nafría és explicar el procés de reinvenció que ha viscut el diari més influent del món, The New York Times, durant les dues últimes dècades per adaptar-se a la nova era digital i mòbil.

 

5/ Tomar la palabra

Estrella Montolío proposa, en trenta-tres càpsules periodístiques, un recorregut pel món de la comunicació interpersonal, social, política i professional, observant fenòmens i problemes actuals des de l’òptica del llenguatge.

 

6/ Pensar bé, sentir-se bé

El prestigiós psicòleg Walter Riso apunta en aquest llibre que la irracionalitat de la nostra ment causa gran part del patiment que vivim sovint, a través de pors, falses creences, excuses, etc. No obstant això, Riso explica que també tenim la capacitat per desaprendre allò après i crear nous pensaments que ens ajudin a sentir-nos i viure millor.

 

7/ Storytelling: la màquina de fabricar històries i formatejar ments

Des dels seus orígens, la humanitat ha cultivat l’art d’explicar històries, un art que està a la base de tota relació social. Però en els últims anys la indústria de la comunicació i el sistema capitalista s’han apoderat d’ell, primer als Estats Units i després a Europa. Un referent del 2016 de Christian Salmon.

 

8/ Comunicació i estratègia. Casos pràctics en gestió de la reputació.

L’associació Dircom i IE Business School presenten des de processos de crisi, gestió de reputació, transformació cultural i digital, nous models de negoci, comunicació interna, patrocini i RSC. S’hi exposen situacions complexes que s’han solucionat gràcies a diferents propostes comunicatives.

 

9/  L’illa dels 5 fars

L’especialista en comunicació, Ferran Ramon-Cortés, narra les principals claus per parlar en públic amb èxit a través del recorregut pels 5 fars de l’illa de Menorca, els quals utilitza com a metàfora. Es tracta d’un llibre senzill, però molt encertat. Si estàs començant a interessar-te per aquests temes, aquest és un clàssic i una gran opció.

 

10/ El llenguatge de la seducció

Philippe Turchet diu que les persones més seductores són les que tenen la capacitat de desxifrar i mimetitzar emocions, i a través d’ell ens ensenya com aconseguir despertar més interès en els altres. Un altre gran clàssic.

 

Post a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *