Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Troba el teu “per a què” a les xarxes socials

per | 20/09/2022 | Comunicació, Comunicació estratègica, General | 0 comentaris

En aquest article, voldria compartir una experiència de la meva anterior etapa al Banc de Sang i Teixits. Quan es va crear l’àrea de comunicació al Banc de Sang, una de les primeres preguntes que ens vam fer va ser a quines xarxes socials havíem de ser. Era moda entrar a totes les que anaven apareixent, i nosaltres no ho teníem clar ni teníem prou mans ni caps per a tot. Aleshores, el meu company Manel Gastó va recordar la frase màgica: “Si saps el per a què, acabaràs trobant el com”. I ens vam inventar el que en vam dir la nostra fórmula per decidir si entràvem o no en una determinada xarxa social. 

La fórmula va tenir el “tan original” nom de “Les nostres 4C’”:

  • Contactes. Si ens permetia eixamplar la nostra xarxa de contactes, arribar a més persones, fins i tot a persones que fossin líders en algun sector, tenir més seguidors a part dels donants, etcètera.
  • Continguts. Si podíem fer arribar continguts de l’activitat que fèiem, compartir el coneixement mèdic i científic, exposar dades que podien tenir interès per als seguidors d’aquella xarxa…
  • Converses. Teníem moltes dades dels donants: sabíem les edats, sexe, d’on eren i on donaven, la puntuació que li donaven a l’experiència, entre altres. Ara bé, no podíem establir converses amb ells i fer-los preguntes més de qualitat sobre l’experiència, les necessitats, el que els agradaria… Així que una idea per decidir si entràvem en una xarxa era pensar si ens permetia conversar o no amb els seguidors.
  • Col·laboració. En el nostre cas, també seria útil una xarxa si ens permetia aconseguir ajut d’altres en moments clau, com per exemple quan hi pogués haver mancança de donacions per qualsevol motiu o quan fessin falta donacions d’un determinat grup sanguini o quan hi hagués dificultats especials.

Per tant, per decidir si entràvem o no en una determinada xarxa social, abans miràvem si complia aquestes “C”. I així vam decidir ser al Facebook, al Twitter i a l’Instagram i, en canvi, vam descartar altres xarxes com l’Snapchat, de moda en aquell temps.

Vam fer un pla de xarxes i vam trobar la Laura, el Lluís i la Mertxe, que vetllaven per comunicar-se amb tothom a través del que en aquell moment van ser per a nosaltres nous canals, tots amb el nom @donarsang. La resposta ha estat increïblement positiva, en el dia a dia i també en moments excepcionals, com van ser els atemptats del 17 d’agost o els temps de pandèmia Covid, quan ha estat tan crític disposar dels perfils en xarxes i d’una comunitat activa i implicada. 

Us comparteixo aquesta experiència en el blog de Síntesi, perquè ser a les xarxes socials implica una feina intensa i molt rigorosa. No s’hi val obrir un compte i pensar que ja tot anirà sol. És complex trobar les imatges, les paraules i sobretot el to amb què ens adrecem i les respostes i missatges que oferim. Per això cal pensar-s’ho bé abans d’obrir comptes i plantejar-se sempre quin és el nostre “per a què” de ser-hi. 

En cas que no ho tingueu clar, millor no entrar-hi que fer-ho malament, d’una forma poc professional i sense gaire sentit. 

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena un nou espai de podcasting dedicat a la comunicació

Síntesi estrena un nou espai de podcasting dedicat a la comunicació

A la fotografia, Agustí Rodríguez Síntesi posa en marxa un nou espai en format podcasting on quinzenalment oferirà entrevistes amb responsables de comunicació d’empreses, institucions i organismes. Aquest nou espai, “Parlem amb Síntesi”, permetrà conèixer i...

Les newsletter com a eina de comunicació

Les newsletter com a eina de comunicació

Informació i vendes es confonen molt sovint Que aixequi la mà qui no rep diàriament al seu compte de correu electrònic alguna newsletter ja sigui informativa o de producte. És evident que cada matí quan obrim la tapa de l'ordinador i activem el nostre compte apareixen...

Twitter