Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Són el mateix la comunicació i el màrqueting de continguts?

per | 7/05/2024 | Blog, Comunicació, General | 0 comentaris

Des de ja fa temps, cada cop que sento parlar de màrqueting de continguts no puc evitar somriure. I és que no sé vosaltres, però jo fa molts anys que en faig de continguts i tinc la sensació que els de màrqueting, amb l’auge del digital, han descobert la sopa d’alls i ens han “robat”, descaradament, els continguts als comunicadors. 

És cert que ambdues disciplines tenen diversos punts de contacte que poden haver propiciat aquesta situació, però la comunicació és una disciplina amb una llarga trajectòria com a generadora de continguts i el màrqueting de continguts, com aquell qui diu, tot just acaba de néixer i de fer les primeres passes.  Per trobar una resposta a la pregunta que us plantegem, cal entendre primer quines són les principals diferències entre totes dues:

1. Tàctica versus estratègia.

Com en una carrera de fons, la comunicació requereix resistència, paciència i una estratègia a llarg termini per construir relaciones duradores i generar reputació. Per contra, el màrqueting de continguts, com en un esprint, requereix velocitat, agilitat i un enfocament tàctic centrat en els objectius a curt termini.

2. Abast.

La comunicació té un abast més ampli i pot incloure una varietat de mitjans i formats, mentre que el màrqueting de continguts se centra principalment en la creació i distribució de contingut digital.

3. Regularitat.

Els continguts de comunicació han de ser regulars, coherents i consistents, mentre que els del màrqueting de continguts busquen més l’impacte i el cop d’efecte per aconseguir una reacció més ràpida i immediata.

4. Qualitat versus quantitat.

La comunicació aposta per la qualitat del missatge i la seva capacitat de generar vincles, mentre que el màrqueting de continguts es basa en la quantitat de contingut i d’impactes generats. 

5. Diàleg versus acció.

Mentre que el màrqueting de continguts busca proporcionar valor a través del contingut per conduir a una venda o a una acció específica, la comunicació busca proporcionar valor a través de la creació d’un diàleg significatiu i d’una connexió amb l’audiència.

Com veieu, tot i que ambdues disciplines utilitzen els continguts, no són, ni de lluny, el mateix, encara que sovint es confonguin. I tot i que el màrqueting de continguts és una eina eficaç per ajudar a vendre, no busca afavorir el coneixement, generar confiança ni tampoc construir reputació. I qualsevol organització sense coneixement, confiança i reputació té els dies comptats; per més màrqueting de continguts que faci.

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

“Blanes, vides arran de mar” és un curt documental, dirigit per l’equip de Síntesi i produït per l’Ajuntament de Blanes, que vol posar en valor la situació estratègica del port pesquer i la seva importància en l’entramat econòmic i social del municipi i de les...