Vagi per endavant que soc conscient que gestionar la resposta per a centenars de correus electrònics de manera diària no és senzill. Ara bé, també em sembla que avui les noves tecnologies i la intel·ligència artificial faciliten més que mai la possibilitat de trobar mecanismes que permeten, si més no, indicar a qui l’ha enviat que el seu missatge ha estat rebut, una mica més enllà de la resposta automàtica de “missatge llegit” que pugui generar el propi correu. És una qüestió de cortesia, però, sobretot, es tracta de traslladar a la persona que s’ha posat en contacte amb nosaltres, pel motiu que sigui, que efectivament s’ha rebut i llegit el seu missatge i, molt més important, que es té en compte. I si li podem indicar si es pot atendre o no la petició que ens fa, aleshores ja seria fantàstic!
No cal que aquesta resposta sigui en el mateix moment, però, en qualsevol cas, no s’ha de demorar massa ni es pot deixar de donar. Mireu, ara fa cinc mesos que una colla de companys ens vam conxorxar per fer un regal una mica especial a un membre del nostre grup que se’l ben mereix: un dinar a un restaurant estrellat –ja he dit que som una colla!– que fa temps que vol provar. Així que, tot decidits, vam fer els tràmits que s’indicaven a la seva web. El resultat ha estat un autèntic desastre perquè, hores d’ara, el nostre company encara ens va preguntant quan podrà bescanviar el magnífic tiquet-regal que li vam lliurar per fer-li saber el nostre obsequi. Prou que hem enviat correus i fet trucades al número que apareix a la web, però sense èxit. Cert que a la seva web ja indiquen que, si no responen al formulari inicial, significa que la petició no pot ser atesa per no disponibilitat de les dates. Però també diuen que entres a la llista d’espera. I com dimonis pots saber què significa això i per a quines dates entres a la llista d’espera, si no hi ha manera de parlar-hi i no et responen els correus?
Això nostre no deixa de ser una anècdota fins i tot divertida, però la realitat és que situacions semblants encara es donen davant preguntes, consultes, queixes i reclamacions que es presenten a empreses de serveis, entitats bancàries o institucions. I aquí, a més, per arribar a accedir –o no– a una persona, et trobes sovint amb aquell contestador repel·lent del qual ens parlava l’Aurora Masip en un dels seus posts en aquest blog: Si ets una persona, prem 1… Si no, oblida’m.
El que no podem oblidar, de cap manera, és que tots comuniquem amb tot el que fem. Siguem estrelles o no. Siguem una gran organització o una de petita. I si de veritat ens importa la nostra clientela, els nostres usuaris, les persones, en definitiva, els hem de donar resposta quan ens pregunten. Encara que sigui un no. Una resposta sempre s’agraeix.
0 Comentaris