Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Salvador Sunyer: “Ara la gent va al teatre com una cosa excepcional. Jo no ho havia vist mai”

per | 21/10/2020 | Notícies | 0 comentaris

DIÀLEGS AMB SÍNTESI: EPISODI 3

Les mesures de seguretat i les restriccions culturals per la pandèmia de Covid-19 han impactat de ple sobre les activitats artístiques i culturals, però això no ha impedit que el festival Temporada Alta de teatre s’hagi pogut fer amb una participació notable. El seu director, Salvador Sunyer, explica a Diàlegs amb Síntesi que han combinat les actuacions presencials, que són l’ànima del teatre, amb sessions virtuals, totes de pagament i que han funcionat millor del que s’esperaven.”Tota aquesta història que estem ara vivint portarà que surtin uns formats nous que no seran ni teatre, ni cinema, ni art contemporani, sinó un entremig, creiem”, defensa.

A causa de les restriccions, “ara la gent va al teatre com una cosa excepcional. Jo no ho havia vist mai”, assegura Sunyer, que també està convençut que “avui dia anar a teatre exigeix un esforç que no exigia fa un temps. Per tant, només hi vas si estàs convençut que realment allò val la pena. Crec que tots estem dedicant massa esforços, que està molt bé que els hi dediquem, a la seguretat i pocs esforços en què posem sobre l’escenari”.

Per al director del Temporada Alta, la pandèmia ha de servir precisament perquè la gent de teatre faci “coses més bones” i perquè “l’art entri en l’ensenyament” de forma plena. Sunyer defensa que ara no es fa formació artística, només se n’explica la part històrica, i que d’aquesta manera és difícil aconseguir nous públics sensibilitzats en les diferents disciplines artístiques. “A Catalunya, només el 7% de la població va al teatre”, posa com a exemple, i hi dos col·lectius que no hi van mai. Un d’ells és precisament el dels  adolescents. L’altre són els immigrants.

Blog

Comunicació tres estrelles Michelin

Comunicació tres estrelles Michelin

Encara que no ho sembli, la gastronomia pot ensenyar moltes coses a la comunicació corporativa. La gastronomia d’alt nivell, ja sigui d’una, dues o tres estrelles Michelin, de manera particular.  En el meu recorregut al llarg dels anys per alguns restaurants d’aquests...

La fragilitat digital

La fragilitat digital

En David Forcada és un assessor financer que aprofita la seva capacitat pedagògica per difondre conceptes bàsics d’inversió i finances per al gran públic. Amb missatges senzills que expliquen conceptes complexes ha aconseguit crear una base de 70.000 seguidors a...

Tres claus per oferir un bon missatge

Tres claus per oferir un bon missatge

L’autoajuda comunicativa que vaig descobrint —o em va invadint— a les xarxes socials, em diu que el tres és el número màgic. Que sempre he de dir coses com: “us donaré tres idees”, “tinc tres missatges”, “tres principis per una presentació d’impacte”… Reforcen la idea...

Twitter