A hores d’ara, la majoria de les organitzacions disposen d’una sala de premsa al seu web. El que no està tan clar és que si és una veritable eina de comunicació corporativa en línia o un simple repositori de notes de premsa.
Els continguts de les anomenades “sales de premsa 2.0” van més enllà dels tradicionals comunicats i ofereixen als usuaris l’oportunitat d’accedir a altres informacions d’utilitat i documents amb valor afegit; per descomptat, no només en format escrit, sinó també utilitzant les possibilitats que ens ofereix el mercat multimèdia.
Amb aquests continguts, més diversos i cridaners, no només es busca la seva reproducció en els mitjans, sinó també promoure la reacció dels interlocutors creant i mantenint uns vincles de comunicació que aconsegueixin un benefici mutu.
Així mateix, aquests interlocutors han deixat de ser exclusivament periodistes i hi ha altres grups d’interès que també s’acosten i s’interessen per la nostra web com accionistes, clients, institucions …
En definitiva, la sala de premsa s’ha convertit en una de les eines de comunicació corporatives més eficaçes, per tant, és important que les organitzacions la tinguin en compte i l’adaptin a les noves regles de la comunicació corporativa. D’aquesta manera, contribuirà a fidelitzar els nostres grups d’interès, a aconseguir-ne de nous i a millorarar la nostra imatge de marca i reputació.
Quins continguts pot oferir una sala de premsa online?
- Informació d’interès: notes de premsa, dossiers, informes, newsletters. És molt habitual incloure un kit de premsa amb imatges, informació borsària i financera, presentacions corporatives, informes sobre el sector.
- Repositori de contingut multimèdia: vídeos, àudios, presentacions, imatges a diferents resolucions.
- Agenda d’esdeveniments (conferències, jornades) de l’entitat amb un calendari.
- Enllaços a la resta del web corporatiu i altres pàgines de referència.
- Contacte amb l’equip i / o responsable de comunicació.
Al costat dels continguts, la sala de premsa 2.0 també es caracteritza per tenir un conjunt de funcionalitats que dinamitzen la interacció amb els usuaris, al mateix temps que els faciliten la tasca a l’hora de localitzar la informació que necessiten.
- Connexió amb les xarxes socials
- Consultes
- Subscripcions a determinades informacions
- RSS
- Rànquings sobre els més llegit, el més buscat …
- Bloc
No descuidis el contingut
Perquè la nostra sala de premsa sigui el veritable punt de contacte entre la nostra entitat i els diferents públics és important elaborar continguts originals i interessants, tenir cura del llenguatge amb textos ben redactats i oferir la informació de forma ordenada per a facilitar la recerca. A més, s’aconsella plantejar un disseny atractiu i facilitar la navegació i l’accessibilitat de la web.
D’aquesta manera es fomenta la comunicació amb els públics, mantenint un vincle de gran valor amb l’entorn per al desenvolupament de l’activitat de l’organització.
En definitiva, aprofita les possibilitats digitals que t’ofereix la comunicació corporativa per a crear un veritable diàleg amb els teus públics.
0 Comentaris