Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Sabem comunicar? Un llibre on trobar totes les claus de la comunicació

per | 7/01/2021 | Notícies | 0 comentaris

Sabem comunicar? És un recull d’articles de comunicació publicats al blog de Síntesi, editat amb motiu del nostre 25 aniversari i il·lustrat per Nirvana Jiménez. En aquest llibre, Sílvia Ramon-Cortés, Dolors Gordils, Susana Moreno i Jordi Martínez reflexionen sobre el passat, el present i el futur de la comunicació corporativa i ens ajuden a entendre quines són les claus per comunicar bé en un món inestable, canviant i dominat pel soroll mediàtic i social.

El llibre està organitzat en 5 capítols: El perquè de tot plegat; la cara oculta de la comunicació; crisi i oportunitats; la nova comunicació; i, I ara què? En els articles que formen el primer capítol, els autors reflexionen sobre la importància de la comunicació i les claus de l’èxit en les organitzacions actuals.

A la cara oculta de la comunicació, l’equip de Síntesi tira d’humor per mostrar les dificultats que s’enfronten en la seva gestió diària molts dircoms. Que aixequi la mà el dircom que no hagi sentit dir mai que la seva organització tenia un problema de comunicació quan en realitat es tractava d’un problema de gestió que calia comunicar?

Les crisis i com gestionar-les

El tercer capítol està dedicat a la comunicació de crisi i com gestionar-la perquè les crisis esdevinguin oportunitats per a les organitzacions. Els 6 articles que conformen aquest capítol recullen moltes de les claus apreses per l’equip de Síntesi al llarg de 25 anys intensos treballant per solucionar les crisis dels seus clients.

A la nova comunicació, els autors dibuixen quins són els nous escenaris comunicatius que han sorgit amb el canvi de segle i en el darrer capítol se centren en quines seran les tendències de futur.

Un llibre pensat per a directors de comunicació, gabinets, responsables, directius d’empreses i per a tots aquells i aquelles que consideren la comunicació una eina essencial per a la gestió de la reputació.

Sabem comunicar? És una publicació d’editorial Sunya i es pot comprar en aquest link.

Blog

Comunicació tres estrelles Michelin

Comunicació tres estrelles Michelin

Encara que no ho sembli, la gastronomia pot ensenyar moltes coses a la comunicació corporativa. La gastronomia d’alt nivell, ja sigui d’una, dues o tres estrelles Michelin, de manera particular.  En el meu recorregut al llarg dels anys per alguns restaurants d’aquests...

La fragilitat digital

La fragilitat digital

En David Forcada és un assessor financer que aprofita la seva capacitat pedagògica per difondre conceptes bàsics d’inversió i finances per al gran públic. Amb missatges senzills que expliquen conceptes complexes ha aconseguit crear una base de 70.000 seguidors a...

Tres claus per oferir un bon missatge

Tres claus per oferir un bon missatge

L’autoajuda comunicativa que vaig descobrint —o em va invadint— a les xarxes socials, em diu que el tres és el número màgic. Que sempre he de dir coses com: “us donaré tres idees”, “tinc tres missatges”, “tres principis per una presentació d’impacte”… Reforcen la idea...

Twitter