Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Per què és important la formació en comunicació de tota l’organització?

per | 30/06/2023 | Comunicació, Formació, General | 0 comentaris

L’acció de comunicar és inherent a la condició humana. Les persones sempre comuniquem. Ho fem amb paraules, amb fets, amb gestos, amb dibuixos… Fins i tot comuniquem amb el silenci. Es tracta d’una habilitat innata, aparentment senzilla, però molt més complexa del que sembla a primer cop d’ull i que si no la fem correctament pot generar malentesos, informacions errònies, conflictes, discussions i, inclús, pot arribar a provocar el trencament de relacions. I si parlem a nivell empresarial, pot fer perdre clients o perjudicar la nostra reputació. Que aixequi la mà qui no hagi tingut mai un conflicte de comunicació!

Si en la nostra vida personal la comunicació pot ser complicada a vegades, imagineu-vos la dificultat de la comunicació interna i externa de qualsevol organització amb estructures complexes, amb diversitat de rols, responsabilitats i cultures, amb tantes visions de la mateixa com persones que la conformen i amb relacions amb públics diversos (clients, proveïdors, col·laboradors, etc.).

Però com que es tracta d’una habilitat innata, la tendència general de les organitzacions és la de menysvalorar la importància de la comunicació i pensar que tothom sap comunicar d’una manera correcta i eficient. En aquest sentit, la comunicació és com el futbol. Tothom hi entén, però quan sortim a jugar al camp perdem 5 a 0:

  • Gol número 1. La nostra organització no és coneguda perquè no ens expliquem, ni a dins ni a fora. 
  • Gol número 2. Quan ens expliquem, ho fem parcialment i això provoca malentesos i desconeixement, tant amb els nostres públics interns com externs. 
  • Gol número 3. Generem falses expectatives que, al seu torn, generen insatisfacció i descontentament. 
  • Gol número 4. No aconseguim els resultats desitjats perquè l’organització no està alineada. 
  • Gol número 5. No aconseguim atraure talent.

La millor eina que tenim al nostre abast per redreçar aquesta situació és la formació en comunicació de totes les persones que formen part de l’organització. De totes sense excepció perquè, com hem vist, tots comuniquem: el personal de direcció, els càrrecs mitjos, les bases… I cal que tothom sigui conscient de la importància i la rellevància que té la comunicació per a l’organització i quin és el seu paper en aquest engranatge. 

Des de la nostra experiència, la formació en comunicació és una inversió amb un cost molt petit i uns resultats molt grans. Si voleu formar la vostra empresa o organització en comunicació, compartiu amb nosaltres les vostres necessitats i us oferirem una proposta a mida per solucionar-les.

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Notícies

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

Síntesi estrena documental: “Blanes, vides arran de mar”

“Blanes, vides arran de mar” és un curt documental, dirigit per l’equip de Síntesi i produït per l’Ajuntament de Blanes, que vol posar en valor la situació estratègica del port pesquer i la seva importància en l’entramat econòmic i social del municipi i de les...