Per què cal la comunicació interna?

Per què cal la comunicació interna?

Per el 24/02/15 en Comunicació | 0 comentaris

La comunicació interna és un aspecte fonamental per al bon funcionament d’una empresa, una organització o una institució. I tot i que cada vegada n’hi ha més, tant petites com grans, que tenen molt clar el paper que pot jugar el seu equip en el desenvolupament del negoci, encara moltes se centren només en la comunicació externa. Però s’ha de tenir en compte que la comunicació interna també es dirigeix a un client, que en aquest cas és el treballador. Un treballador a qui s’ha de motivar i inculcar la cultura corporativa de l’empresa per augmentar la seva satisfacció laboral i el seu sentiment de pertinença i, en definitiva, el seu rendiment laboral.

En aquest escenari, el Pla de Comunicació Interna és l’eina que ha de recollir les estratègies per transmetre adequadament a la plantilla la identitat d’una organització, la seva visió, la seva missió, els seus valors i el discurs corporatiu, però també ha de complir amb l’objectiu bàsic de crear una cultura comuna entre aquesta empresa i el seu entorn més proper.

Aquest Pla de Comunicació Interna també és l’instrument que ha de garantir la màxima implicació, participació i coneixement de tots els membres de l’organització i dels seus interlocutors més directes en qualsevol de les accions que es duguin a terme. I també és el camí per poder articular i consolidar la comunicació externa, evitant distorsions en les polítiques de comunicació.

El Pla de Comunicació Interna ha de definir clarament quins són els objectius, els criteris y les estratègies de la comunicació interna. El següent llista serveix de mostra sempre tenint en compte que no hi ha tots els que són, no són tots els que hi ha:

Objectius de la comunicació interna:

  • Augmentar la implicació i la integració de la plantilla en l’empresa
  • Augmentar la motivació i complicitat entre els interlocutors interns
  • Donar coherència a la imatge que es trasllada a l’exterior
  • Transmetre a la plantilla l’estratègia de l’empresa
  • Implantar un discurs unitari
  • Detectar alertes, errors, noves oportunitats…
  • Canalitzar adequadament la comunicació ascendent, descendent i horitzontal
  • Evitar malentesos i rumors

Criteris de la comunicació interna:

  • Lideratge clar
  • Coherència entre el que es diu i el que es fa
  • Mesurar l’efectivitat de les accions
  • Missatges clars
  • Foment del tracte personal
  • Ser constant i persistent
  • Transparència: comunicar tant les bones notícies com les dolentes

Beneficis de la comunicació interna:

  • Més satisfacció i motivació laboral
  • Millor clima laboral
  • Més rendiment
  • Augment del sentiment de pertinença
  • Millor autoestima de la plantilla
  • Es comparteixen experiència, problemes, solucions i èxits
  • Donar a conèixer els objectius de l’organització
  • Més participació activa en l’execució de projectes i la resolució de problemes
  • Més eficiència en l’execució i gestió d’actuacions
  • Facilita la transmissió de missatges a l’exterior

Fes un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.