Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Escolteu els professionals de la comunicació

per | 17/06/2025 | Blog, Comunicació, General | 0 comentaris

Imagineu que heu de redactar una nota de premsa per comunicar una notícia important. Sembla senzill: escriure què ha passat, enviar-ho als mitjans i esperar que es publiqui. Però aquesta no és la realitat. La realitat és que els periodistes reben cada dia centenars de notes de premsa i que, perquè la nostra informació no acabi directament a la carpeta del correu brossa o, pitjor encara, que perdem la confiança del periodista al qual enviem la nota de premsa, cal que evitem aquest cinc errors:

  1. Pensar que qualsevol dins de l’organització pot redactar i enviar una nota de premsa

El departament de comunicació no només afina la forma, és fonamental per aconseguir-ne la publicació. Entén com treballen els periodistes: què consideren notícia, com decideixen què publiquen i quins criteris segueixen per donar visibilitat a un contingut. Quan una àrea redacta una nota pel seu compte, sense aquest filtre professional, sol caure en discursos corporatius poc atractius, en missatges confusos o en errors de to. Cal confiar en els professionals que saben com traduir la informació interna en una història amb potencial periodístic.

  1. Creure les notícies rellevants per a nosaltres ho son per a tothom

El que per a nosaltres és rellevant no sempre ho és per al periodista ni per als seus lectors. Els mitjans busquen històries que connectin amb l’agenda informativa, amb l’actualitat o amb interessos socials més amplis. Si no sabem fer aquest gir i explicar la nostra notícia des d’una mirada externa, difícilment cridarem l’atenció. La clau és preguntar-se: per què hauria de ser notícia per a algú que no ens coneix? I no mirar-nos el melic i explicar només el que ens interessa a nosaltres.

  1. Utilitzar un llenguatge massa tècnic o especialitzat

Els periodistes no són experts en totes les matèries, i tampoc ho és el públic general. Si fem servir un llenguatge massa tècnic, amb frases llargues o sense context, el missatge es perd. Cal saber traduir la complexitat en claredat. Una bona nota de premsa parla el llenguatge dels mitjans: és entenedora, directa i clara. 

  1. Pensar que els mitjans de comunicació publicaran la nota textualment

Els periodistes no publiquen literalment les notes de premsa. Les utilitzen com a base per redactar els seus propis continguts. Per això, cal oferir informació estructurada, amb titulars útils, dades rellevants, declaracions destacades i, si és possible, materials complementaris (fotos, contactes, documents…). Si entenem com treballen, els ho posem fàcil. Si no, correm el risc de quedar descartats a la primera lectura.

  1. No adaptar el missatge al mitjà 

Cada mitjà té les seves prioritats, el seu públic i el seu estil. No és el mateix una revista sectorial que una ràdio local o un digital generalista. Una nota de premsa genèrica pot passar desapercebuda; en canvi, un missatge mínimament personalitzat pot marcar la diferència. Adaptar el titular, l’enfocament o fins i tot l’exemple que posem pot ser el pas decisiu perquè la informació desperti interès.

Si mai voleu enviar una nota de premsa, eviteu aquests 5 errors i confieu en els professionals de la comunicació. Si us diuen que una nota de premsa no té recorregut, escolteu-los! 

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Notícies

Síntesi celebra 30 anys amb una gran festa

Síntesi celebra 30 anys amb una gran festa

Més de 150 persones ens van acompanyar a l’acte central de la celebració dels primers 30 anys de Síntesi: una festassa a l’Hotel Casa Fuster de Barcelona. L’acte va tenir moments per a la reflexió (sobre comunicació, és clar) i també per a la diversió, i va ser el...