Síntesi acaba d’estrenar el documental ‘Blanes, vides arran de mar’, produït per l’Ajuntament de Blanes. Malgrat ser el quart port de Catalunya i el primer de les comarques gironines, tant en captures com en ingressos, el port pesquer de Blanes —el moll, com en diuen els pescadors— és un gran desconegut. Amb aquest documental hem volgut posar-lo en valor a partir de les històries dels seus protagonistes: els pescadors que cada dia surten a la mar per portar a les nostres taules gambes, sonsos, seitons, sardines i raps, entre d’altres espècies. Un peix de primera qualitat que és consumit a nivell local, però també a la resta de Catalunya, de l’Estat espanyol i fins i tot a nivell internacional, principalment a França i a Itàlia.
Aquest és un dels tràilers que en vam fer:
Per què un documental?
Quan ens van fer l’encàrrec, de seguida vam tenir clar que el format que volíem utilitzar era el documental. Per cinc raons bàsiques:
- Donar veu als seus protagonistes. Les històries en primera persona, reals i sense filtres, cada dia tenen més pes en la comunicació. En aquest cas, hem donat veu a la gent de mar de Blanes. Els pescadors ens han explicat el seu dia a dia, amb les seves satisfaccions i les seves dificultats, i també els reptes que tenen al davant.
- Connectar amb l’audiència. Els testimonis en primera persona ens permeten captar l’atenció i l’interès de l’audiència d’una forma molt més atractiva i emotiva si els sentim directament dels seus protagonistes que si ens els explica una veu en off.
- Oferir una visió rigorosa de la indústria pesquera a Blanes. El documental mostra la realitat de la indústria pesquera en aquesta població selvatana des de diferents perspectives —econòmica, històrica, gastronòmica, social i estadística— i amb diferents veus —pescadors, confraria, peixaters i comercialitzadors—.
- Reflexionar sobre els reptes de futur. Volíem aprofitar per convidar l’audiència a reflexionar sobre qüestions tan importants com la necessitat d’atraure els joves a la mar per garantir el relleu generacional, de promoure el peix i la cultura del peix i de millorar la imatge del sector pesquer.
- Utilitzar-lo com a recurs divulgatiu i educatiu. Les noves generacions saben molt poc de la gent de mar, de la seva feina i del producte que pesquen. I el poc que saben respon a estereotips sobre el sector. El documental, utilitzat com a una eina divulgativa i educativa, pot ajudar a combatre aquest desconeixement i a construir una imatge positiva del sector pesquer.
En definitiva, un curt documental pot ser una forma molt efectiva de comunicar, de connectar amb les nostres audiències, de generar emocions i empatia, de donar visibilitat i generar consciència sobre tot tipus de projectes i causes. Si voleu saber més sobre com elaborar una bona estratègia comunicativa que inclogui projectes audiovisuals com aquest, no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres. Tot l’equip de Síntesi treballarà per fer realitat els vostres objectius comunicatius.
0 Comentaris