Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

De CEO a ‘community builder’

per | 15/07/2025 | Blog, Comunicació, General | 0 comentaris

Avui, els líders corporatius no només gestionen equips i negocis: lideren relats, valors i converses que transmeten l’autenticitat de les empreses.

La comunicació fa temps que no és una funció exclusiva dels departaments de comunicació o màrqueting. La veu del líder, i especialment del CEO, és una extensió natural de la cultura d’empresa.

Quan el CEO comunica de forma estratègica i humana es converteix en un actiu reputacional per a la seva organització. 

No només reforça la confiança interna i l’alineament dels equips, sinó que també contribueix a construir una marca corporativa amb rostre i propòsit. I si bé això pot semblar un repte, hi ha exemples que mostren com fer-ho bé des de l’autenticitat.

1. Paula Babiano (@paulababiano a Instagram)

Exadvocada, Babiano va decidir fer un gir radical a la seva trajectòria professional per fundar una empresa de pastissos artesans a domicili. El que va començar com un projecte casolà ha crescut fins a convertir-se en una marca amb cinc botigues físiques.

La seva comunicació a Instagram reflecteix molt bé aquest esperit emprenedor, emocional i proper, amb un enfocament molt cuidat de la marca personal, del relat i del posicionament de l’empresa.

Bona pràctica: defineix clarament el què, el qui i el com de la comunicació. Babiano té clar què vol transmetre, a qui es dirigeix i amb quin to: visual, refinat, inspirador i aspiracional. Això li ha permès crear una comunitat fidel i una identitat digital sòlida.

2. Rosa María Carabel (LinkedIn)

Top Voice de LinkedIn, Carabel representa el lideratge empresarial sòlid que aposta per una comunicació de valor. La seva presència a LinkedIn no és merament institucional, sinó que comparteix reflexions sobre lideratge, sostenibilitat, innovació i el compromís amb el territori. Aquest enfocament humanitza una gran marca com Eroski i apropa la seva estratègia a clients, proveïdors i treballadors.

Bona pràctica: ofereix continguts rellevants i alineats amb els valors de l’organització. Carabel genera conversa, posiciona temes clau i projecta un lideratge que no només dirigeix, sinó que inspira. A més, amplia el focus de conversa molt més enllà del que seria propi en la gran distribució. 

3. Roger Bettosini (@99cheesecake a TikTok)

Amb 22 anys, ja ven més de 3.000 porcions de pastís de formatge cada dia. Té un estil informal, fresc i molt proper. Bettosini és l’exemple de CEO emergent que ha entès com fer ús de les xarxes per amplificar el seu projecte empresarial i connectar directament amb la comunitat.

A través de TikTok, Reels i contingut àgil, mostra el dia a dia de l’empresa, el procés creatiu i el backstage, generant una relació emocional amb els seguidors i clients potencials, als quals implica en decisions de l’empresa com ara quins sabors nous comercialitzar o bé on obrir nous locals. 

Bona pràctica: mostra el darrere les càmeres del negoci. Aquesta autenticitat genera confiança, apropa la marca i fomenta una comunitat digital compromesa.

En aquest context, quin ha de ser el rol dels departaments de comunicació? Poden promocionar la comunicació digital dels seus directors generals i fundadors? Han d’assumir el paper del líder quan aquest “no té temps” per publicar a les xarxes?  Han d’incentivar que altres professionals de l’organització també comuniquin activament? Cal establir normes o és millor deixar-ho en mans del sentit comú i l’autenticitat de qui comunica? 

Responguem el que responguem, el que està clar és el com: s’ha de comunicar des de l’autenticitat sense perdre de vista el factor estratègic de la comunicació [digital].

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Notícies

Síntesi celebra 30 anys amb una gran festa

Síntesi celebra 30 anys amb una gran festa

Més de 150 persones ens van acompanyar a l’acte central de la celebració dels primers 30 anys de Síntesi: una festassa a l’Hotel Casa Fuster de Barcelona. L’acte va tenir moments per a la reflexió (sobre comunicació, és clar) i també per a la diversió, i va ser el...