Avui, els líders corporatius no només gestionen equips i negocis: lideren relats, valors i converses que transmeten l’autenticitat de les empreses.
La comunicació fa temps que no és una funció exclusiva dels departaments de comunicació o màrqueting. La veu del líder, i especialment del CEO, és una extensió natural de la cultura d’empresa.
Quan el CEO comunica de forma estratègica i humana es converteix en un actiu reputacional per a la seva organització.
No només reforça la confiança interna i l’alineament dels equips, sinó que també contribueix a construir una marca corporativa amb rostre i propòsit. I si bé això pot semblar un repte, hi ha exemples que mostren com fer-ho bé des de l’autenticitat.
1. Paula Babiano (@paulababiano a Instagram)
Exadvocada, Babiano va decidir fer un gir radical a la seva trajectòria professional per fundar una empresa de pastissos artesans a domicili. El que va començar com un projecte casolà ha crescut fins a convertir-se en una marca amb cinc botigues físiques.
La seva comunicació a Instagram reflecteix molt bé aquest esperit emprenedor, emocional i proper, amb un enfocament molt cuidat de la marca personal, del relat i del posicionament de l’empresa.
Bona pràctica: defineix clarament el què, el qui i el com de la comunicació. Babiano té clar què vol transmetre, a qui es dirigeix i amb quin to: visual, refinat, inspirador i aspiracional. Això li ha permès crear una comunitat fidel i una identitat digital sòlida.
2. Rosa María Carabel (LinkedIn)
Top Voice de LinkedIn, Carabel representa el lideratge empresarial sòlid que aposta per una comunicació de valor. La seva presència a LinkedIn no és merament institucional, sinó que comparteix reflexions sobre lideratge, sostenibilitat, innovació i el compromís amb el territori. Aquest enfocament humanitza una gran marca com Eroski i apropa la seva estratègia a clients, proveïdors i treballadors.
Bona pràctica: ofereix continguts rellevants i alineats amb els valors de l’organització. Carabel genera conversa, posiciona temes clau i projecta un lideratge que no només dirigeix, sinó que inspira. A més, amplia el focus de conversa molt més enllà del que seria propi en la gran distribució.
3. Roger Bettosini (@99cheesecake a TikTok)
Amb 22 anys, ja ven més de 3.000 porcions de pastís de formatge cada dia. Té un estil informal, fresc i molt proper. Bettosini és l’exemple de CEO emergent que ha entès com fer ús de les xarxes per amplificar el seu projecte empresarial i connectar directament amb la comunitat.
A través de TikTok, Reels i contingut àgil, mostra el dia a dia de l’empresa, el procés creatiu i el backstage, generant una relació emocional amb els seguidors i clients potencials, als quals implica en decisions de l’empresa com ara quins sabors nous comercialitzar o bé on obrir nous locals.
Bona pràctica: mostra el darrere les càmeres del negoci. Aquesta autenticitat genera confiança, apropa la marca i fomenta una comunitat digital compromesa.
En aquest context, quin ha de ser el rol dels departaments de comunicació? Poden promocionar la comunicació digital dels seus directors generals i fundadors? Han d’assumir el paper del líder quan aquest “no té temps” per publicar a les xarxes? Han d’incentivar que altres professionals de l’organització també comuniquin activament? Cal establir normes o és millor deixar-ho en mans del sentit comú i l’autenticitat de qui comunica?
Responguem el que responguem, el que està clar és el com: s’ha de comunicar des de l’autenticitat sense perdre de vista el factor estratègic de la comunicació [digital].
0 Comentaris