Celebrar l’aniversari d’una empresa no és només una qüestió simbòlica o emotiva. És, també, un acte de comunicació: un moment per mirar enrere, reconèixer el camí fet i renovar compromisos. Un aniversari és una oportunitat per explicar-nos al nostre entorn: empleats, clients, societat, proveïdors, institucions… Qui som, com hem arribat fins aquí i cap on volem anar.
Les empreses no existeixen en el buit: existeixen en la memòria de les persones que hi han confiat, en la veu dels equips que les han fet créixer i en la xarxa de complicitats que han sabut construir. Per això, celebrar un aniversari, si es fa amb aquesta mirada estratègica, és una eina de comunicació molt poderosa.
A Síntesi fa poc vam celebrar els 30 anys i vam aprofitar per posar paraules a les relacions que ens han fet créixer com a agència i com a professionals. I com que ens dediquem a comunicar, volíem fer-ho amb autenticitat, proximitat i, sobretot, amb escolta.
Què hem vist? Doncs que hi ha aniversaris que es compten amb xifres, i d’altres que també es poden mesurar en vincles. I així ha estat l’aniversari de Síntesi, un reconeixement col·lectiu d’una xarxa de complicitats teixida amb perseverança, rigor i emoció.
El que va començar fa tres dècades, s’ha convertit en un espai on la confiança professional sovint s’ha barrejat, de manera natural i gairebé inevitable, amb l’amistat. I és precisament en aquesta frontera difusa on rau part de l’ànima del projecte.
A la festassa de Casa Fuster vam plantar-hi un arbre dels desitjos que va donar fruits saborosos en forma de missatges. També en vam poder recol·lectar a les xarxes socials. En recollim alguns que expliquen aquesta vinculació que va més enllà de la relació client – agència.
“Síntesi és sinònim de rigor i professionalitat. És una resposta immediata a les trucades, missatges o correus. La vostra agència són cares amigues i persones que saben el que expliquen, que acompanyen i cuiden, que comprenen i s’impliquen”.
“Felicitats Jordi i tot l’equip de Síntesi. A l’empresa no només hem trobat una agència de comunicació, sinó un company de viatge que ha sabut entendre, transmetre i fer créixer la nostra essència”.
“Molt agraït per aquests 25 dels 30 que he treballat amb vosaltres”.
Són paraules que parlen de projectes compartits, de silencis resolts, de crisis convertides en oportunitats i de converses llargues, d’aquelles que acaben amb idees clares i ànims renovats. Són records que només es poden construir quan la relació va més enllà del contracte i esdevé complicitat.
“El meu desig per vosaltres és que els departaments de comunicació de TOTS els universitats de l’Estat us cridin per aprendre’n”.
“Per molts anys més de comunicar i ajudar als qui no tenim el do de fer-ho”.
En un món on la comunicació canvia cada dia, saber-s’hi adaptar ha estat clau.
“No es fan 30 anys de projecte empresarial en un sector tan complex com la comunicació en va! Hi ha d’haver una combinació de gran professionalitat i clara orientació al client”.
A totes les persones, institucions i equips que heu estat part del nostre camí: gràcies. Gràcies per confiar, per fer-nos créixer, per desafiar-nos i per acompanyar-nos. I gràcies, sobretot, per demostrar-nos que la millor comunicació és la que es fa amb persones que saben escoltar, entendre… i estimar la feina.
0 Comentaris