30 anys no són res, però en matèria de comunicació corporativa han estat tota una vida. A Síntesi estem d’enhorabona perquè enguany tot just fa 30 anys que naixíem com a projecte, quan aquí aquest concepte era pràcticament desconegut o simplement no existia, malgrat que en alguns països ja feia temps que hi havia fins i tot molta literatura sobre la comunicació a les organitzacions. Nosaltres vàrem néixer quan la comunicació a casa nostra es limitava a unes impremtes que feien tots els papers de l’auca: dissenyaven, composaven, imprimien i inclús redactaven els textos de revistes, fulletons, catàlegs i tota mena d’eines impreses associades a la comunicació corporativa. Una època en la qual treien el cap els primers dissenyadors gràfics i els primers ordinadors que permetien aquesta tasca.
En aquest marc apareixia Síntesi. La nostra mai va ser una vocació de gabinet de premsa tradicional, com els que poc més tard inundarien el mercat. Nosaltres volíem ser l’instrument que incorporés criteris i polítiques de comunicació a les organitzacions, començant per donar resposta a quelcom tan senzill com per què comunicar, què comunicar, a qui comunicar, com comunicar i quan comunicar. I aquestes preguntes en les continuem fent encara avui davant de cada client, davant de cada projecte. Perquè cada client, cada projecte, és únic.
En la nostra petita història hem fugit sempre de maquillatges i additius. A nosaltres ens agrada la comunicació clara, senzilla, directa, transparent, veraç i útil, i és d’aquesta manera que durant tots aquests anys hem ajudat moltes organitzacions a estalviar diners i improvisacions innecessàries. El nostre decàleg sempre ha estat presidit per una sola frase: Si tu no dius el que fas, algú altre dirà el que no fas. I aquesta filosofia és la que ens ha portat a crear cultura de la comunicació a moltes organitzacions.
Un capítol a part mereixen les moltes crisis que ens ha tocat gestionar, on hem après que cap crisi és igual a una altra, que totes les crisis són globals i que avui el temps de resposta és zero. Però també hem après que les crisis sempre es comencen perdent cinc a zero, que aquests partits no duren 90 minuts i, el més important, que la veritable gestió d’una crisi comença l’endemà. I ens agrada ajudar persones, empreses i organitzacions en moments on la seva reputació està en risc, perquè no deixa de ser una oportunitat per avançar en la cultura de la comunicació.
Síntesi està formada només per professionals veterans, persones que, d’una manera o altra, han dedicat tota la seva vida a la comunicació i que viuen la comunicació com l’instrument per escoltar, per explicar i per entendre’ns en una societat plena de remors i distorsions. En 30 anys són moltes les persones que han format part d’aquest projecte, i totes elles l’han fet possible amb diferents aportacions, amb diferents cultures i amb diferents experiències. La suma final és la d’una consultoria que entén que la comunicació la fan les persones, i que les empreses i organitzacions han de comunicar a través dels seus equips, tenint-los en compte, engrescant-los, il·lusionant-los, escoltant-los i fent-los partícips de la seva activitat.
Ara toca mirar al futur, sabent que hem après molt de comunicació, però que encara hi ha moltes realitats i velocitats en l’àmbit de la comunicació corporativa i que, per tant, cal seguir difonent la cultura de la comunicació entre centenars d’organitzacions que encara no hi creuen, no en saben o no hi pensen en la importància de comunicar.
Ho deia abans, no hem sigut mai un gabinet de premsa a l’ús, però els mitjans han format i formen part de la nostra vida perquè, al cap i a la fi, tots els que formem el projecte de Síntesi som periodistes que hem evolucionat des del mitjà a l’origen de la informació, allà on passen les coses i es produeixen les notícies. I això ens ha permès explicar moltes històries. Històries perquè siguin conegudes, perquè siguin valorades i perquè s’entenguin. Històries que creen coneixement i confiança, que no és altra cosa que la clau de la reputació.
Gràcies Dolors, Sònia, Montses, Jaumes, Bosco, Francesc, Jordi, Meritxell, Sílvia, Silvia, Anna, Neus, Agustí, Teia, David, Toni, Eva, Marian, Susanna, Susana, Manel, Ariadna, Pere, Ferran, Maria José, Karel, Òscar, Marc, Lluís, Vicenç, Ignasi, Delfí, Quim, Aurora i tots i totes els que d’una manera o altra heu col·laborat amb aquest somni fet realitat.
I gràcies sobretot als centenars de clients que han confiat en nosaltres, en la nostra passió i en la nostra manera de fer. Junts hem après a comunicar cada vegada millor.
Brindem per la bona comunicació!
0 Comentaris