Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Jordi Urbea: “La publicitat arribarà a nivells fins ara desconeguts de personalització”

per | 5/01/2021 | Notícies | 0 comentaris

DIÀLEGS AMB SÍNTESI: EPISODI 6

“El procés d’adaptació de el món de la publicitat ha vingut per quedar-se”. Així resumeix Jordi Urbea, vicepresident de Ogilvy Spain i CEO d’Ogilvy Barcelona, els canvis que està experimentant el món de la publicitat com a conseqüència de l’afectació de la pandèmia de la Covid-19. Per al CEO d’Ogilvy els hàbits en els nostres entorns laborals han canviat amb el teletreball i “cal valorar a la gent pel seu rendiment perquè ara els horaris no són tan importants. Però ho hem de fer amb planificació “.

Per Urbea el món digital ha llançat pels aires la publicitat tradicional perquè “ara hi ha micro campanyes en què la tecnologia, la dada i la creativitat s’han trobat”. Com va dir David Ogilvy fa algunes dècades l’ordinador i la targeta de crèdit ho han fet canviar tot, tot i que “ara hem d’afegir Internet com a element diferenciador del procés que estem vivint”, segons apunta el vicepresident d’Ogilvy a Espanya.

Molt per aprendre

Urbea, ferm defensor del món digital considera, però, que “en el món social hi ha hagut molt desconeixement i estem aprenent. És important mesurar les coses. Si ho fem guanyem eficiència i la publicitat en xarxes socials funciona “. Urbea creu en els influencers, tot i que matisa que “la clau està en saber quin és el públic objectiu que busquem i no tant deixar-se portar pel nombre de seguidors. De vegades es juga amb les magnituds, però poc amb la qualitat, i aquesta és la clau “.

Jordi Urbea emfatitza sobre el futur que ens espera en l’àmbit de la publicitat i s’atreveix a pronosticar que “la publicitat de el futur arribarà a nivells fins ara desconeguts de personalització. La publicitat serà personal i es dirigirà a tu “.

Aquí pots veure el vídeo complet en català del diàleg que vam mantenir amb Jordi Urbea.

Blog

30 anys escrivint sobre comunicació

30 anys escrivint sobre comunicació

En 30 anys d’història de Síntesi, hem creat molta teoria i literatura sobre comunicació, amb la voluntat de compartir allò que anàvem aprenent. Vàrem començar el 2005 amb un recull de contes titulat Ja saben què fas? (Editorial Mediterrània), on intentàvem traslladar...

Sintetitzem!

Sintetitzem!

El Diccionari de la Llengua Catalana defineix “síntesi” com ‘Resum d’una matèria o cosa’. La definició segurament es queda curta per explicar què ha fet Síntesi en aquests primers 30 anys d’història. Per això, us proposo fer un cop d’ull inspirador...

Aniversaris, una gran oportunitat per comunicar

Aniversaris, una gran oportunitat per comunicar

Des de les empreses, institucions i entitats, constantment busquem informacions que puguin interessar als nostres i als de fora. De vegades ens costa trobar-les i recorrem massa sovint a comunicar dies mundials que ni ens van ni ens venen. En canvi, hi ha una...

Twitter