Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Jordi Urbea: “La publicitat arribarà a nivells fins ara desconeguts de personalització”

per | 5/01/2021 | Notícies | 0 comentaris

DIÀLEGS AMB SÍNTESI: EPISODI 6

“El procés d’adaptació de el món de la publicitat ha vingut per quedar-se”. Així resumeix Jordi Urbea, vicepresident de Ogilvy Spain i CEO d’Ogilvy Barcelona, els canvis que està experimentant el món de la publicitat com a conseqüència de l’afectació de la pandèmia de la Covid-19. Per al CEO d’Ogilvy els hàbits en els nostres entorns laborals han canviat amb el teletreball i “cal valorar a la gent pel seu rendiment perquè ara els horaris no són tan importants. Però ho hem de fer amb planificació “.

Per Urbea el món digital ha llançat pels aires la publicitat tradicional perquè “ara hi ha micro campanyes en què la tecnologia, la dada i la creativitat s’han trobat”. Com va dir David Ogilvy fa algunes dècades l’ordinador i la targeta de crèdit ho han fet canviar tot, tot i que “ara hem d’afegir Internet com a element diferenciador del procés que estem vivint”, segons apunta el vicepresident d’Ogilvy a Espanya.

Molt per aprendre

Urbea, ferm defensor del món digital considera, però, que “en el món social hi ha hagut molt desconeixement i estem aprenent. És important mesurar les coses. Si ho fem guanyem eficiència i la publicitat en xarxes socials funciona “. Urbea creu en els influencers, tot i que matisa que “la clau està en saber quin és el públic objectiu que busquem i no tant deixar-se portar pel nombre de seguidors. De vegades es juga amb les magnituds, però poc amb la qualitat, i aquesta és la clau “.

Jordi Urbea emfatitza sobre el futur que ens espera en l’àmbit de la publicitat i s’atreveix a pronosticar que “la publicitat de el futur arribarà a nivells fins ara desconeguts de personalització. La publicitat serà personal i es dirigirà a tu “.

Aquí pots veure el vídeo complet en català del diàleg que vam mantenir amb Jordi Urbea.

Blog

Comunicació tres estrelles Michelin

Comunicació tres estrelles Michelin

Encara que no ho sembli, la gastronomia pot ensenyar moltes coses a la comunicació corporativa. La gastronomia d’alt nivell, ja sigui d’una, dues o tres estrelles Michelin, de manera particular.  En el meu recorregut al llarg dels anys per alguns restaurants d’aquests...

La fragilitat digital

La fragilitat digital

En David Forcada és un assessor financer que aprofita la seva capacitat pedagògica per difondre conceptes bàsics d’inversió i finances per al gran públic. Amb missatges senzills que expliquen conceptes complexes ha aconseguit crear una base de 70.000 seguidors a...

Tres claus per oferir un bon missatge

Tres claus per oferir un bon missatge

L’autoajuda comunicativa que vaig descobrint —o em va invadint— a les xarxes socials, em diu que el tres és el número màgic. Que sempre he de dir coses com: “us donaré tres idees”, “tinc tres missatges”, “tres principis per una presentació d’impacte”… Reforcen la idea...

Twitter